با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران ،تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه لاساپینتزا در رم امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، این تفاهمنامه همکاری در تمامی سطوح آموزشی، پژوهشی و درمانی با حضور دکتر فرهادی، به امضای ائوجنیو گائودیو رئیس دانشگاه لاساپینتزای رم ودکتر سید جواد میر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید که براساس آن، دانشجویان و استادان در دوره های مشترک آموزشی شرکت خواهند کرد.

همچنین دکتر فرهادی در سخنانی دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از دانشگاه های موفق و پیشرو در زمینه برخی از رشته های پزشکی، بویژه در خصوص قلب و عروق، کاشت حلزون و سوختگی خواند که می تواند بستر مناسبی جهت افزایش همکاری ها میان دو دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه لاسپینتزا نیز با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه تاکید کرد :ایران پیشرفت های خوبی در زمینه بیوتکنولوژی ، نانو و لیزر کرده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکترفرهادی که برای سفری چهار روزه در صدر هیئتی دانشگاهی به ایتالیا سفر کرده است از بخش های مختلف دانشگاه لاسپینتزا که از جمله قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود بازدید و با رئیس این دانشگاه دیدارو گفتگو کرد.