معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در یک سال گذشته 11هزار و 500 پروژه در دهیاری های کشور به بهره برداری رسیده و 4250 دهیاری نیز مجوز تاسیس گرفتند.

به گزارش مرورنیوز، سعید جندقیان بیدگلی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی در فرمانداری رامسر اظهار کرد: بخشی از اقدامات صورت گرفته در روستاها مناسب بود اما برخی اقدامات نیز منجر به تخلیه جمعیتی شد؛ برنامه ریزان و مدیران شهری پشت کلمات جبهه گیری می‌کنند در حالی که تخلیه توسعه شکل گرفته است و توسعه برای تغییر رویکرد و تفکر مردم باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تولیدات کشاورزی در روستاها تولید می شود و ۷۰ درصد آن وارد کلان شهرها می‌شود، یادآور شد: توسعه باید بدون سرمایه گذاری شکل بگیرد و روستاها بدون منابع دولتی و با منابع خودشان باید توسعه پیدا کنند.

جندقیان با اشاره به اینکه در توسعه یافته ترین دوران کشور قرار داریم، گفت: باید از ظرفیت های داخلی و درونی استفاده کرده و رویکرد مبتنی بر توسعه از بالا به پایین را محور قرار دهیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اعلام اینکه ۶۳ درصد منابع دولتی در سه سال اخیر محقق شده است، یادآور شد: دهیاری ها و شوراها باید رویکردهای جدید را بشناسند و خلاقیت درون روستاها را با محورهای توسعه تدبیر کنند.

وی با اعلام اینکه از سال 82 زمان تاسیس دهیاری تا کنون  ۸۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار میان دهیاری های کشور توزیع شده است، افزود: از این میزان سهم دولت تدبیر و امید ۵۱۶۰ میلیارد تومان بود به گونه ای که 63 درصد اعتبارات  12 سال در سه سال اخیر اختصاص داده شده است.

جندقیان با بیان اینکه تا پیش از سال 92، 330 پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور وجود داشت اما در سه سال اخیر 295 خودروی آتش نشانی به روستا واگذار و 200 خودروی دیگر نیز در حال تهیه است، تصریح کرد: افزایش خرید ماشین آلات نسبت به ده سال گذشته 1.5 برابر شده است از سویی در یک سال گذشته 11هزار  و 500 پروژه در دهیاری های کشور به بهره برداری رسیده و 4250 دهیاری نیز مجوز تاسیس گرفتند.