محسن هاشمی آخرین وضعیت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران را در جلسه شورای شهر تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی این شورا به حضور شورایار منطقه 12 تهران در جلسه امروز شورای شهر اشاره کرد و گفت: در مورد ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، نیازها و مشکلات این منطقه از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و شهری مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: از مردم تهران به دلیل بگو و مگو‌ها و اختلافات پیش آمده در جلسه قبلی شورای شهر عذرخواهی می‌کنم.

وی  همچنین در مورد روز جهانی قدس گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نه تنها نمازجمعه بلکه راهپیمایی روز قدس هم مانند سال‌های قبل برگزار نمی‌شود. البته برگزاری آن به شکل دیگر مطرح است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: علیرغم همه‌گیری کرونا در جهان مردم مظلوم فلسطین همچنان با اقدامات گستاخانه رژیم صهیونیستی مواجه هستند و این مسأله حتی سبب اعتراض شرکای اروپایی رژیم صهیونیستی شده است.

* بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی بحران‌های اصلی منطقه 12 کلانشهر تهران

در ادامه صحبت‌های هاشمی، میکائیل سعید شورایار منطقه 12 در صحن شورای شهر اظهار داشت: منطقه 12 از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود که تاریخی‌ترین محلات را در خود جای داده البته در حال حاضر اکثر محلات این منطقه با مشکل تعریض خیابان‌ها، بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی همراه و شورایاران منطقه نیز با بیشترین حجم از مطالبات مردم روبه‌رو هستند.

وی افزود: منطقه 12 وسعت بیش از 1600 هکتاری و جمعیتی 239 هزار نفری دارد همچنین این منطقه 14 محله، 6 ناحیه و 59 هزار کیلومتر مربع بافت فرسوده دارد.

شورایار منطقه 12 گفت:  60 درصد منطقه 12 فرسوده و 20 درصد نیز دارای بافت ناپایدار است. البته ناگفته نماند که منطقه 12 دارای فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاران اقتصادی است و نباید از این موضوع غافل شد.

سعید خاطرنشان کرد:‌ آلودگی صوتی و هوا، بلاتکلیفی پروژه‌های نیمه‌تمام، آمار بالای تراکم جمعیت، کمبود پارکینگ و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در محله هرندی و شوش از تهدیدات اصلی منطقه 12 محسوب می‌شود.

وی گفت: علیرغم مشکلات زیادی در این منطقه در زمینه مقابله با کرونا اقدامات مؤثری انجام گرفته از جمله طرح سرویس‌دهی خرید ویژه سالمندان و بیماران در محله و تهیه سبد کالا بین نیازمندان محلات که این اقدامات با همکاری گروه‌های مردم‌نهاد و شهرداری انجام شده است.

این شورایار منطقه 12 خاطرنشان کرد: شورایاران جهت مبارزه با کرونا بخشی از یارانه دریافتی خود را نیز در زمینه مقابله با کرونا اهدا کرده‌اند و در این منطقه کارگاه‌های زیاد محلی تولید ماسک و گان بیمارستانی نیز راه‌اندازی شده است.

وی در پایان گفت: مشکل و معضل اصلی در بحران کرونا مدیریت نداشتن فرماندهی واحد بوده است و اکنون بیش از هر زمانی نیاز به مدیریت یکپارچه شهری داریم.