سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موارد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، موارد باعلایم خفیف، متوسط و سرپایی این بیماری بوده است، گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یک هزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور، ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برقراری وضعیت ثبات نسبی در استان‌ها به جز استان خوزستان، همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری تجمعات و سفرهای غیرضرور تاکید کرد.