وزیر آموزش و پرورش از آماده برگزاری امتحانات دانش آموزان پایان سال هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری شبکه خبر، اظهار کرد: سیاست اصلی ما این بود که سلامت دانش آموزان را مورد توجه قرار دهیم بنابراین مدارس از اسفند تعطیل شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس با توجه به اینکه دورنمایی از زمان بازگشایی مجدد نداشتیم تولید بسته آموزشی، آموزش تلویزیونی و شبکه شاد در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آماده برگزاری امتحانات دانش‌آموزان هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا پایانی ایمن برای سال تحصیلی داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه نمی‌دانیم چه زمانی ویروس کرونا از بین می‌رود، تاکید کرد: باید زندگی و تحصیل در کنار کرونا را بیاموزیم و ظرفیت خود مراقبتی را تقویت کنیم.

او با اشاره به تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات، بیان کرد: تلاش داریم با رعایت حداکثر ایمنی امتحانات برگزار شود. به‌دلیل حساسیت پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم صرفا همین دو مقطع آزمون حضوری دارند که البته به مدیران گفته‌ایم تا از تراکم و اجتماع دانش آموزان پیشگیری کرده و مجالی ایجاد کنند تا آن‌ها بدون استرس به مدرسه بیایند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام پایگاه‌های امتحانی باید قبل و بعد از برگزاری امتحان ضدعفونی شوند و دانش آموزان باید با ماسک در حوزه امتحانی حضور پیدا کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه که تمهیداتی را برای حفظ سلامت دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: خانواده‌ها نگرانی بابت سلامت فرزندانشان نداشته باشند. برای پایه‌های تحصیلی به جز نهم و دوازدهم آزمون غیرحضوری داریم و معلمان از طریق کار‌های عملی و ارزشیابی در طول سال نمراتی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش درباره ارزشیابی دانش آموزان پایه اول ابتدایی، گفت: در این مورد حساسیت داریم و باید معلمان مطمئن شوند که دانش آموزان توانایی خواندن و نوشتن را کسب کرده باشند.

حاجی میرزایی به برگزاری امتحانات عملی پایان سال دانش آموزان هنرستانی هم اشاره و اظهار کرد: امتحانات عملی هنرستانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور حضوری برگزار خواهد شد.