مطالبه محسن هاشمی از رئیس جدید مجلس شورای اسلامی در صحن شورای شهر تهران مطرح شد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم اظهار داشت: شورای شهر و مجلس دو رکن مردم‌نهاد در نظام جمهوری اسلامی هستند و در صورت تعامل سازنده می‌توانند مطالبات محقق نشده مردم را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه تعامل نمایندگان مجلس و شورای شهر رضایت شهروندان را به همراه دارد گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در حال حاضر فردی است که در حوزه مدیریت شهری تهران فعالیت داشته و در این زمینه تجارب زیادی را کسب کرده است. بنابر این می‌تواند گام‌های مؤثری جهت رفع معضلات شهر بردارد.

  رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تأمین بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها دو نکته‌ای است که مجلس می‌تواند به آن ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

هاشمی به بازگشایی ادارات و نهادها از روز گذشته اشاره کرد و گفت:‌ زمان دقیق کشف واکسن هنوز مشخص نیست و بسیاری از کشورهای درگیر با بیماری کرونا تصمیم گرفته‌اند که فعالیت اجرایی‌شان را شروع کنند که ایران هم جزو این کشورها است.

وی بیان داشت: ما در کشور تلاش می‌کنیم بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های جاری و عادی را ادامه دهیم تا رونق اقتصادی نیز ایجاد شود.

 رئیس شورای شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی دچار رکود سنگینی شده و لازم است که اقدامات مؤثر جهت رفع این مشکل به ویژه در پایتخت انجام شود.