علی اعطا اعلام کرد ساختمان فورد، انستیتو پاستور، هتل لاله در لاله زارنو و ٦ اثر دیگر ثبت ملى شدند.

به گزارش مرور نیوز، علی اعطا عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت:خوشحالم که مطالبه حفاظت از میراث معمارى معاصر به بار نشسته و سازمان میراث توجه بیشترى نشان می‌دهد.دیروز آتلیه و دفتر کار سیحون، ساختمان فورد، انستیتو پاستور، هتل لاله در لاله زارنو و ٦ اثر دیگر ثبت ملى شدند.

وی افزود: موضوع را همچنان درقالب لایحه حفاظت از میراث معمارى معاصر دنبال خواهم کرد.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: طرح الزام شهردارى به تهیه لایحه الزام شهردارى تهران به حفاظت از میراث معمارى معاصر را اواخر سال ٩٨ به شورا بردم که ۲۱ اردیبهشت در صحن شورا به تصویب رسید.

اعطا گفت:در جلسات مستمر با شهردارى، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌هاى مرتبط تلاش می‌کنیم به دستاوردهاى روشنى در حفاظت از میراث معمارى معاصر برسیم.

طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران اردیبهشت امسال با 20 رای موافق از 20 عضو حاضر در صحن شورا به تصویب رسید. همچنین پس از بررسی جزئیات طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران» اعضای شورای شهر تهران با 18 رای موافق از مجموع 19 عضو حاضر در جلسه این جزئیات را به تصویب رساندند.

 بر اساس این طرح حفاظت همه عناصر و اجزای میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر تهران شامل محوطه‌های باستانی، بافت‌ها و مجموعه‌های تاریخی، محورهای طبیعی، تاریخی، باغات قدیمی، سنوات و چشمه‌ها الزامی است.

همچنین هر گونه ساخت و ساز در مجاورت و یا حریم آثار ثبت شده با کسب مجوز و رعایت ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجاز است.