انوشیروان محسنی بندپی از کمبود ۸۰ کلانتری در پایتخت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه دومین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بدو شروع کار پلیس در تهران، پایتخت ۲۹ درصد از سرقت کل کشور را به خود اختصاص داده بود که در پایان سال ۹۸ این عدد به ۲۱.۸ درصد رسیده است. ذکر این نکته ضروری است که ۶۵ درصد از سارقان که در این شهر دستگیر می شوند، بومی پایتخت نیستند، یعنی محل سکونتشان در تهران نیست.

وی افزود: شاهد اقدامات ارزشمند و اثربخشی در راستای ارتقا بخشیدن به سلامت روحی و روانی شهروندان تهران توسط نیروی انتظامی پایتخت بوده ایم.

استاندار تهران گفت: به طور کلی باید عرض کنم که در وقوع جرم کاهش داشته ایم و در کشفیات افزایش داشته ایم. همه می دانیم که اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین منظور در استانداری تکلیف کرده ایم تا جایی که می شود پلیس را در تجهیزات کمک کنیم.

وی تصریح کرد: برخوردار کردن پلیس از لحاظ الکترونیکی را در جلسه‌ای که امروز داشتیم، تصویب کرده ایم و از شهرداری هم درخواست داشتیم تا دوربین های الکترونیکی که دارند را در اختیار پلیس قرار دهند.

۸۵ درصد از زورگیری ها توسط موتورسیکلت سواران بدون هویت انجام می شود

استاندار گفت: ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در پایتخت فعالیت می کنند، بین ۳.۵ تا ۴ میلیون موتورسیکلت سوار بدون هویت در این شهر داریم که ۸۵ درصد از زورگیری ها توسط همین موتورسیکلت سواران انجام می شود.

محسنی بندپی گفت: پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد تا به حد معمول از لحاظ تعداد کلانتری ها برسد. در همین راستا مصوب کرده ایم که دو قطعه زمین در هر منطقه برای ساخت کلانتری از سوی شهرداری تعلق بگیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه الزام اجرایی برای شهرداری در این راستا دارید، گفت: هم بر ما (مجموعه استانداری) و هم بر دوستان شهرداری واضح و مبرهن است که پایتخت به این ۸۰ کلانتری احتیاج دارد و باید همگی برای تأمین این خلاء پای کار بیاییم. در نخستین جلسه شورای شهر بعد از امروز من و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت حضور پیدا می کنیم و بار دیگر این موضوع را متذکر می شویم. اگر دوستان شهرداری به این موضوع اهمیتی ندهند، از اهرم های دیگری برای اجرا کردن این تصمیمات استفاده می کنیم.