معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی‌ها از تیرماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به ادارات‌کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سنجش از 15 تیر آغاز می‌شود و تا آخر شهریور ادامه دارد، گفت: ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه  ۱۲۰۰ پایگاه سنجش اولیه نوع «ب» که ۶ نفر را شامل می شود، ۱۱۰۰ پایگاه سیار، پایگاه های تخصصی و ۸۰۰ پایگاه پذیرش جهش تحصیلی کار سنجش را عهده‌دار هستند. تصریح کرد: در صورت مشکوک بودن، نوآموز به یکی از ۵۰۰ پایگاه تخصصی جهت ارزیابی تخصصی ارجاع خواهد شد.

وی به مدارس سنجش اشاره کرد و افزود: از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر انجام خواهد شد.