فرمانده ناجا خبر داد عاملان آتش سوزی های عمدی در کشور در روزهای گذشته توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم پلیس برای هوشمندسازی اظهار داشت: هوشمندسازی پلیس یکی از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است که پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا باید در این حوزه پیشگام و پیشقدم باشد.

فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در راستای هوشمندسازی افزود: بحمدالله پلیس راهور ناجا در حوزه هوشمندسازی گام های خوبی برداشته که این روند باعث تسریع و تسهیل در خدمات دهی و سرعت و دقت در امور می شود و از طرفی کاهش مراجعات حضوری مردم به مراکز را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نقل و انتقال الکترونیکی خودرو اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات پلیس راهور برای هوشمندسازی، بحث نقل و انتقال خودرو است؛ اقدام خوبی که به صورت آزمایشی در شرق و غرب تهران کلید خواهد خورد و بر مبنای پیش بینی ما باعث کاهش 85 درصدی مراجعات مردم به مراکز می شود از طرفی روند خدمات دهی، سرعت می یابد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: در نظر داریم با تهیه زیرساخت های لازم و تامین بستر و سامانه های هوشمند، خدمات مان را به نحو مطلوبی در حوزه هوشمندسازی و الکترونیکی ارائه دهیم.

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وقوع برخی آتش سوزی ها در کشور و احتمال عمدی بودن این دست از اقدامات نیز اظهار داشت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسؤول در این حوزه، موضوع را بررسی کرده و روند بررسی ها ادامه دارد؛ بخشی از این اتفاقات غیرعمدی بوده و البته در مواردی هم عمدا آتش سوزی صورت گرفته که تعدادی شناسایی و دستگیر شده و به زودی نتایج تحقیقات ، بررسی ها و اقدامات پلیس اعلام می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیروی انتظامی به موضوع مسکن همانند بازار سکه و ارز ورود پیدا می کند یا خیر؟ خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی پلیس امنیت اقتصادی برخورد با مفاسد اقتصادی است و در این حوزه مفسدان اقتصادی را شناسایی و دستگیر می کند، البته ما در هر حوزه ای متوجه فساد شویم ، موضوع را به مسؤولان امر گزارش و با هماهنگی دستگاه قضایی با فساد در هر بخشی برخورد می کنیم و در این زمینه کوتاه نمی آییم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره سفرهای مردم با توجه به تعطیلات تابستان پیش رو و موضوع کرونا عنوان کرد: به هموطنان توصیه می کنم مصوبات ستاد ملی کرونا را جدی بگیرند و به موضوعات مورد تاکید ، توجه کنند چرا که مصوبات برای تامین سلامت مردم است.

وی در پایان از مردم بابت همکاری با پلیس در تمام ایام تشکر و قدردانی کرد.