وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیریت تعارض منافع از اصلی‌ترین راهبردهای ‫پیشگیری از فساد است گفت: مشمولان باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مدیریت تعارض منافع از اصلی‌ترین راهبردهای ‫پیشگیری از فساد است. ‌مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

وی افزود: ‌تدوین و ارائه لایحه "نحوه مدیریت ‫تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی" یکی از شاخص ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از فساد، استقرار فرهنگ ‫عدالت اداری و سیاسی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف از مدیریت تعارض منافع، ارتقای اعتماد عمومی، پیشگیری از تاثیر منافع شخصی مسئولان و کارمندان بر نحوه انجام وظایف و اختیارات قانونی آنها، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و تقویت کارآمدی و کارایی است.

حاجی میرزایی تصریح  کرد: در جهت صیانت و رعایت حقوق ‫معلمان و ‫دانش آموزان، ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع در نظام تعلیم و تربیت،ممنوعیت تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع را در چارچوب اختیارات وزیر به مدیران کل آموزش و پرورشاستانهای کشور ابلاغ کردم.

‌وی در ادامه  اضافه کرد: ممنوعیت هم زمان راه اندازی و اداره مدرسه غیردولتی ، عضویت در شورای سیاستگذاری و شورای نظارت استان ها، قرارداد همکاری با مهندسین مشاور، انعقاد قرارداد اجرای طرح های پژوهشی و...از جمله مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش  است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مشمولان این دستور باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند یا توقف اینگونه فعالیت‌ها یا استعفا از تصدی پست اجرایی و انصراف از عضویت در شوراهای مذکور؛ فقط یکی را انتخاب کنید.