علی القاصی دادستان تهران آخرین وضعیت پرونده‌های تحقیق و تفحص‎ مجلس را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی القاصی دادستان تهران که در جلسه گذشته شورای عالی قوه قضاییه از سوی آیت ‎الله رییسی مأمور رسیدگی به گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی شده بود، در نشست امروز گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بودند، ارائه کرد.

دادستان تهران با اشاره به مفتوح بودن تعداد قابل توجهی از گزارش‌های مذکور گفت: مشکل قابل توجهی که در پرونده‎‌های تحقیق و تفحص ارجاعی به قوه قضاییه به چشم می‌خورد و مانع رسیدگی و صدور حکم قطعی برای آن‌ها می‌شود، کلی بودن گزارش ها، ضمیمه‎ نشدن مستندات کافی، عدم پیگیری جدی از طرف نمایندگان معرفی شده و تأخیر در ارائه این گزارش‌ها بوده است.

آیت ‎الله رییسی در واکنش به این گزارش به دادستان تهران مأموریت داد تا ضمن مکاتبه با مجلس و درخواست برای ارائه مستندات تکمیلی گزارش‌های ارجاعی به دستگاه قضا، زمینه را برای رسیدگی قطعی و روشن به این گزارش‌ها فراهم نماید.

دادستان تهران در بخش دیگری از گزارش خود از رسیدگی به پرونده فساد تشکیلاتی در شهرداری و شورای شهر پردیس خبر داد و گفت: در این پرونده شهردار فعلی و سابق پردیس و همچنین تمام اعضای فعلی و سابق شورای این شهر بازداشت شده ‎اند.

القاصی‎ افزود: با بررسی اقدامات مجرمانه متهمان از سال ۹۱ تا ۹۷، مشخص شد که تبانی در معاملات، رشاء و ارتشاء به صورت گسترده در این مجموعه رواج داشته و اکثر قرارداد‌ها با پیمانکاران با زد و بند منعقد شده است.

وی برخورد با این شبکه فساد در شهر پردیس را در افزایش اعتماد عمومی به روند مبارزه با فساد بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: پرونده مشابهی در شهرداری لواسان تشکیل شده و تعدادی از متهمان این پرونده در بازداشت به سر می ‎برند و بسیاری از اموال آن‌ها که با زد و بند و رشوه به دست آمده، شناسایی و توقیف شده‎ اند.