ایرج حریرچی مهمترین ابزار برای مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب، با بیان اینکه استعفای وزیر بهداشت شوخی تلخی بود، گفت: استعفاء و کناره‌گیری در شأن وزیر بهداشت و تیم همراه نیست.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بهترین روش پیشگیری از شیوع کرونا استفاده از ماسک است، افزود: رئیس جمهور به وزرات صمت و شهرداری تهران دستور داده است تا ماسک ارزان در اختیار مردم قرار دهند. متاسفانه در مراکز خرید و خدماتی فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب نیست که این موضوع اثرات منفی به در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط جنگی با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه کشور‌های دنیا تا زمان کشف داروی ویروس کرونا باید با این ویروس رفتار تهاجمی داشته باشند.

حریرچی با اشاره به اینکه مجموعه دولت، نظام و وزارت بهداشت کاملاً در اختیار مردم هستند تا ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم، گفت: با توجه به شرایط کشور مجبوریم به خاطر معیشت و اقتصاد بازگشایی‌ها را داشته باشیم لذا مهمترین ابزاری که با استفاده از آن می‌توانیم از انتقال بیماری کرونا جلوگیری کنیم استفاده از ماسک است.

معاون وزیر بهداشت خطاب به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بیان کرد: اگر به خودتان رحم نمی‌کنید به کادر پزشکی رحم کنید، با کرونا شوخی نکنید. ریه فردی که به علت کرونا در آی‌سی‌یو بستری می‌شود دیگر مانند ریه سالم عمل نمی‌کند.