معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اگر اصناف بهداشت را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند گفت: نیروی انتظامی نیز در این خصوص قول همکاری داده است.

به گزارش مرور نیوز، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا درباره به روز رسانی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا افزود: قبل از این‌که بازگشایی سینما‌ها و تئاتر در دستور کار قرار بگیرد، پروتکل مربوطه با همکاری تعدادی از هنرمندان به روز رسانی شد.

وی ادامه داد: تنها مشکل ما در این زمینه این است که پروتکل قبلی را حذف کرده و پروتکل جدید را در سایت جایگزین کنیم و مشکل دیگری در این زمینه وجود ندارد.

برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها بیان کرد: امروز قرار بود بحث برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث قرار بگیرد. برگزاری آزمون‌های حضوری در مناطق قرمز ممنوع است و در سایر مناطق هم برگزاری هر جلسه یا آزمونی توصیه می‌شود که به صورت الکترونیک انجام شود.

بازگشایی سینماها و تئاتر از اول تیر

وی درباره بازگشایی تالارهای پذیرایی اظهار کرد: در آستانه بازگشایی تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های سفید هستیم و فعالیت سینماها و تئاتر از روز اول تیر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود. ستاد ملی کرونا اعتماد زیادی برای بازگشایی‌ها به این اصناف کرده است. طبیعت این اصناف تجمع افراد بوده و در نتیجه رعایت پروتکل‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرهادی افزود: رعایت بهداشت فردی، گندزدایی و ضدعفونی سطوح مشترک باید اولویت باشد و این فرصت بازگشایی سینما و تئاتر و تالارها را مغتنم بشماریم و پروتکل‌های آنها در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد.

اصناف بهداشت را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره تعطیلی اصناف در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته است. این موضوع را با همکاران وزارت صمت بررسی کردیم و آنها اعلام کردند به بازرسان ما کمک خواهند کرد و بر خلاف میل ما، در صورت رعیات نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مکان مورد نظر تعطیل خواهد شد. نیروی انتظامی در این خصوص قول همکاری داده است.

ایجاد محدودیت در شهرهای قرمز

فرهادی درباره برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت در شهرهای وضعیت قرمز کرونا گفت: یکی از علت‌های مهمی که شهری وارد وضعیت قرمز می‌شود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تماس بیشتر افراد با یکدیگر است. شاید برگرداندن محدودیت‌ها به شکل قبل نباشد، اما بازگشایی‌ها به این مناطق نخواهد رسید و بازگشایی تالارها در مناطق قرمز و زرد انجام نخواهد شد.

تعطیلی ۴ هزار و ۶۰۰ صنف در هفته گذشته

وی اظهار کرد: عرضه مواد دخانی و قلیان می‌تواند به سلامت مردم ضربه بزند، هفته گذشته ۴۶۰۰ مورد تعطیلی صنفی داشتیم که بخش عمده‌ای به پلمب قهوه‌خانه‌ها اختصاص داشت.