جانشین فرماندهی نیروی انتظامی اعلام کرد بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی روز سه شنبه در مراسم نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در ۳۱ برگزار شد، افزود: بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است که یکی از شهدای معروف در مقابله و مبارزه با مواد مخدر، سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که این شهید بزرگوار مسیر ضد تروریستی خود را در جهان ادامه داد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: بر همگان ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران نخستین علمدار مبارزه با مواد مخدر است که شاخص بارز آن تقدیم ۳۸۰۰ شهید و اقدام جدی در سازماندهی جلوگیری از ورود مواد مخدر در مرزها است.

رضایی اقرار سازمان ملل بر عملکرد موفقیت آمیز ایران را شاهد بر این ادعا دانست و یادآور شد:. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد آسایش برای مردم و بشریت رقیبی در دنیا ندارد چرا سازمان خود را از داخل شهرها بسیج کرده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، با تاکید بر اینکه آرمان جمهوری اسلامی بر این مبنا است که جوانان ایران و سایر کشورها تفاوتی ندارند لاکن ملت‌ها و مردمان سایر کشورها با ایران برابر هستند، گفت: لذا نیروی انتظامی به عنوان مبارز در این راه از سازمان ملل این انتظار را دارد که تمام توجهات کشورهای دیگر حتی نشست‌های ثابت و فرعی را در امر مبارزه بسیج کند.

رضایی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از ابزارهای تروریستی است که از استکباران به سایر کشورها تحمیل می‌شود، تصریح کرد: انتظار دیگر ما از دولت‌های کشورهای غربی این است که از مردم خود حمایت کنند و مردمان را نسبت به مسؤولیتی که در این راه دارند آگاه سازی کنند.

وی ادامه داد: ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر از مرزها را مواظبت و محافظت می‌کند که نتیجه این عملکرد. افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته و همچنین کشف بیش از ۸۹۰ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس و افزایش ۶۶ درصدی کشف مواد مخدر در مرزها است. تمامی این موفقیت‌ها در حالی رخ داده است که تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

رضایی افزود: در همین سه ماه سال جاری نیروی انتظامی بیش از ۴۲ درصد افزایش کشف داشته است یعنی معادل بیش از ۲۶۶ تن کشف مواد مخدر صورت گرفته و بیش از ۲۶۰ باند متلاشی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: دولت‌های جهان باید وظیفه خود را انجام دهند چرا که اگر پشتیبانی صورت نگیرد صبر ما حدی دارد.