شهردار تهران از واگذاری ورزشگاه به دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران گفت: امروز (سه‌شنبه) در کمیته ملی المپیک از شش نام‌آور ایران تقدیر شد و قرار است این کار ادامه پیدا کند.

وی همچنین بااشاره به بازگشایی موزه در روز جهانی المپیک اظهار کرد: باید همه کمک کنیم تا صفحات شناسنامه این شهر را کامل کنیم. بخش ورزش و نامداران این کشور هم بخشی از این تاریخچه و عقبه هستند که باید کمک کنیم تا شکل پیدا کند. امروز از موزه ملی المپیک هم صحبت شد که در طراحی و اجرای آن کمک می‌کنم تا شکل پیدا کند و برای مردم شهر تهران باقی بماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری با وزارت ورزش و جوانان برای اتمام برخی پروژه‌های نیمه تمام ورزشگاه آزادی همکاری می‌کند؟ گفت: من چنین چیزی یادم نمی‌آید اما به هر صورت ما مستقیم و غیر مستقیم کمک می‌کنیم تا فضاهای عمومی مورد استفاده عموم به بهره برداری برسد همین جا هم یکی از این فضاهاست.

شهردار تهران در مورد وضعیت دو ورزشگاهی که قرار است از طرف شهرداری به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شود، گفت: این ورزشگاه‌ها داده شده و قرار است سندش را بزنند.

حناچی درباره تصمیم شهرداری برای توسعه و کمک به تیم ملی المپیک گفت: کار خوبی که کمیته ملی المپیک در مورد موزه انجام داد یکی از اهدافی است که در شهر تهران هم دنبال می‌کنیم. تهران جاذبه‌های زیادی دارد و یکی از این جاذبه‌ها مشاهیری است که در موزه‌های مختلف حضور دارند امروز ما حوزه ورزش را داشتیم. مطمئنا شکل‌گیری موزه‌های تخصصی در مورد موضوعات مختلف جز موضوعاتی است که روی آن کار می‌کنیم و کمیته ملی المپیک را برای رقم زدن این اتفاق خوب کمک می‌کنیم.

حناچی در مورد اجاره زیاد مجموعه‌های ورزشی زیر نظر شهرداری بیان کرد: بخشی که در اختیار عموم مردم است با تعرفه های شورای شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا همه مجموعه‌هایی که زیرمجموعه سازمان ورزش است با همین تعرفه‌ها کار می کنند.

شهردار در واکنش به اینکه طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌‎ها شهردار هم می تواند رای بدهد، به این جمله اکتفا کرد که این مورد چه بگویم.