حناچی با اشاره به اینکه مترو تنها مرتبط به شهرداری نیست و یک موضوع حاکمیتی است عنوان کرد بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر تهران حاضر شد و در  ابتدای سخنانش به اظهارات منتشر شده از محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران واکنش نشان داد و گفت: حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌ها و به نظر بنده مهم‌ترین موضوع شهر تهران است، اما چه کنیم که بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست.

حناچی افزود: توسعه مترو تنها ربط به شهرداری تهران نداشته بلکه یک موضوع حاکمیتی است و باید دولت و حاکمیت به توسعه آن و تأمین منابع آن اهتمام ورزند.

شهردار تهران گفت: توسعه یک خط عادی مترو امروز در تهران بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و این در حالی است که از ابتدا زیرساخت‌ها و هزینه‌های ساخت مترو برعهده دولت بوده اما به مرور به گردن مدیریت شهری افتاده است.

وی اضافه کرد: من امروز از این جایگاه اعلام می‌کنم که با بودجه‌های عادی شهرداری امکان توسعه خطوط جدید مترو فراهم نیست و نمی‌توان آن وعده ای که برای افتتاح هر ماه یک ایستگاه داده بودیم را محقق کرد.

حناچی تصریح کرد: امروز بسیاری از ایستگاه‌ها تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند ولی دو دلیل باعث عدم تحقق این وعده شده است؛ یکی بدعهدی بانک آینده و دیگری تحریم‌ها.

شهردار تهران ادامه داد: پیش از آنکه تحریم‌ها مجدد بازگردد 50 درصد هزینه‌ها به عهده شهرداری بود اما امروز که تحریم‌ها بازگشته و قیمت ارز این چنین افزایش داشته است، این هزینه از عهده شهرداری تهران خارج است.