رئیس بنیاد مستصعفان گفت: بنیاد با افتخار در طرح مسکن ملی هم برای تامین مسکن اقشار مستضعف کمک خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارشات دریافتی از سطح جامعه و فشار روی اقشار ضعیف به ویژه در پرداخت رهن و اجاره سرسام آور مسکن، بنیاد مستضعفان به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در این خصوص کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه تامین این مبلغ برای سازمان‌ های کمیته امداد و بهزیستی سخت است، اظهار کرد: هفته پیش مسئولان این دو نهاد را دعوت کردیم و طی بررسی ‌های آماری گفته شد که شرایط سختی برای تامین ودیعه مسکن مددجویان و مراجعان موردی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این حوزه هم کمک کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هم برای ودیعه مسکن و هم پرداخت اجاره مسکن افراد تحت پوشش و نیازمندان از طریق این دو نهاد اقدام خواهد شد، تصریح کرد: در بخش ودیعه مسکن ١۵٠ میلیارد تومان از طریق بهزیستی و کمیته امداد بدون کارمزد و به صورت فوری هم در شهر و هم در روستا پرداخت می‌شود.

فتاح افزود: در بخش اجاره هم ٨٠ میلیارد تومان بلاعوض و به صورت نقد به حساب دو سازمان واریز می شود که سازو کار و نحوه تخصیص این اعتبارات با این دو نهاد و براساس شرایط و ضوابط آنهاست.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان این پول را در صندوق قرض‌الحسنه امداد قرار می‌ دهد و طبق دستورالعمل تهیه شده پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همچنین اجازه داده شده تا به مراجعان نیازمند خارج از تحت پوشش این دو نهاد هم کمک شود. 

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بنیاد فقط تامین کننده مالی این هزینه است، گفت: این نهاد در مجموع ۵٧٠ میلیارد تومان  به این دو سازمان تا کنون کمک کرده است.

فتاح افزود: ١٠٠ میلیارد تومان به کمیته امداد و۵٠ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک می ‌شود که با هم افزایی در صندوق امداد ولایت مجموع این مبالغ به ٢٣٠ میلیارد تومان می رسد.

رئیس بنیاد مستصعفان ادامه داد: در خصوص مسکن ملی پیشنهاد کردیم که می توانیم در زمینه تامین زمین کمک کنیم. اقدام امروز هم مکمل کمک دولت است و بنیاد با افتخار در طرح مسکن ملی هم برای تامین مسکن اقشار مستضعف کمک خواهد کرد.