معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی به صورت مجازی در تابستان به مدت شش هفته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کرد و به سرعت جایگاه خود را پیدا کرد و با جهاد آموزشی و سپس ایجاد شبکه شاد ، فضای جدید آموزشی را رقم زد.

وی ادامه داد: حضور آموزش و پرورش به فضای مجازی خوب بود اما نیاز به توسعه دارد و اینکه اشکالات شاد را برطرف کند.

کاظمی به اقدامات این معاونت در شرایط کرونا، گفت: در معاونت پرورشی بیش از ۲۰۰ اقدام انجام دادیم و روحیه جهادی شکل گرفت و تلاش برای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده ‌انجام شد.

وی به فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: در این دوره تشکل‌ها به ضدعفونی مدارس و مناطق و تولید ماسک پرداختند.

کاظمی به ایجاد صدای مشاور اشاره کرد و گفت: ۶۵ هزار نفر از این امکان استفاده کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برنامه تابستانی امسال آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برای فعالیت‌های تابستانی، زیرساخت‌های لازم در بخش‌های فناوری و شبکه «شاد» ایجاد شد و فعالیت‌های اوقات فراغت را به این شکل طراحی کردیم و با محوریت کانون‌ها، مراکز دارالقرآن‌ها، مراکز ورزشی و تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه شعار اوقات فراغت «هر دانش‌آموز، یک مهارت» است، ادامه داد: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی به صورت مجازی تشکیل می‌شود که آغاز فعالیت آنها از ۱۵ تیر به مدت ۶ هفته است؛ همچنین میزان ساعت هر کلاس ۳۰ دقیقه است.

کاظمی با بیان سال گذشته ۳ میلیون دانش‌آموز از برنامه‌های اوقات فراغت استفاده کردند، تصریح کرد: در مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌ها با محوریت پایگاه‌های مجازی، امکان تشکیل کلاس حضوری وجود دارد و محتوای آن در بخش‌های معرفتی، هویتی، بصیرتی، علمی و فرهنگی، اشتغالزایی، تربیت‌بدنی و سلامت و خدماتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی گفت: حداقل یک میلیون دانش‌آموز در هدایت تحصیلی حضور دارد که این هدایت تحصیلی، مسیر شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه از ۲۷ آذر ۱۳۹۸ فرایند هدایت تحصیلی آغاز شد، افزود: هدایت تحصیلی بر مبنای بررسی‌های مشاوره‌ای در قالب آزمون رغبت و توانایی، نظر معلمان، دانش‌آموز، مشاور و والدین و نمرات است؛ حدود ۹۹۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در آزمون‌های توانایی و رغبت شرکت کردند و نظر والدین، مشاوران و معلمان ثبت شد و حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در دسترسی به اینترنت مشکل داشتند.

کاظمی اضافه کرد: نتایج امتحانات در حال ثبت است و تا نیمه اول تیر به پایان می‌رسد و ما اعلام آمادگی کردیم که اگر هر منطقه نمرات را به سامانه همگام منتقل کند، بعد از یک تا دو روز نمون‌برگ‌ها در اختیار منطقه قرار می‌گیرد.