رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی که مدعی بود پزشک متخصص ریه است و بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده داشت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد، فردی که مدعی است پزشک متخصص ریه است با راه اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی توانسته است بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده و مخاطب جذب کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد تعدادی زیادی از شهروندان را ویزیت و معاینه کرده است، ادامه داد: در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهم که دارای مدرک دیپلم بوده و متخصص ریه هم نیست با جعل مدارک هویتی از دنبال کنندگان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: با هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم شناسایی و تیمی از مأموران برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

وی گفت: متهم اظهار داشت، در پرسه زنی در فضای مجازی، متوجه شدم پزشکی وجود دارد که هم اسم خودم هست و با شماره نظام پزشکی وی مدارک هویتی را جعل کردم و سپس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به تبلیغ پرداختم و توانستم حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشم و تعدادی از آنها را به ازای دریافت مبلغی از طریق فضای مجازی ویزیت کنم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه متهم انگیزه خود را کسب جایگاه اجتماعی و درآمد اعلام کرد، افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد که هیچگاه فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورید و حتماً در چنین موضوع‌های مرتبطی پس از کسب اعتماد و اطمینان وجه ویزیت را واریز کنید.