زالی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه‌نامه‌های بهداشتی کنترل کرونا در مشاغل مختلف بیان کرد متاسفانه این شیوه نامه در مشاغل به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، نظارتی، نیروهای مسلح و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد، ضرورت بازنگری در اعمال محدودیت‌ها و ایجاد فرآیندهای مقابله با کرونا را مورد تاکید قرار داد.

وی تقلیل ساعت کاری و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کارمندان را مورد توجه قرار داد و استمرار این ساز و کار را تا پایان ریشه‌کنی کرونا خواستار شد.

زالی با بیان اینکه اصرار بر اعمال محدودیت‌ها در دستور کار ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد: لغو آزمون‌های حضوری دانشگاه‌ها، افزایش سطح تراکنش‌های مالی توسط بانک‌ها و ارائه پیشنهادات سخت‌گیرانه برای ایجاد شرایط بهتر و پیشگیری از افزایش فرسودگی کادر درمان می‌تواند از جمله اقدامات موثر برای کنترل کرونا باشد.

 

زالی گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته آمار مراجعه کنندگان با علائم  بیماری کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی تهران به بالاترین رقم خود رسیده که باید برای کنترل این ویروس به سرعت اقدامات مداخله‌ای و جدی انجام شود.

 

ایجاد مرکز هدایت مشترک بیماران در سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران

 

وی از ایجاد مرکز هدایت مشترک بیماران در سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران خبر داد و توضیح داد: این مراکز  بصورت مشترک و هماهنگ توزیع و ساماندهی بیماران مبتلا به کرونا را عهده دار هستند.

زالی با اشاره به این که حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته، تاکید کرد: بر اساس نیاز ها این ظرفیت متغیر خواهد بود.

نگاه تک بعدی به حوزه درمان باعث ریشه‌کنی کرونا نمی‌شود

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که صرفا تمرکز بر درمان راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: نگاه تک بعدی به حوزه درمان پاسخگوی نیازهای ریشه کنی کووید ۱۹ نخواهد بود و لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیز به این حوزه با جدیت بیشتر ورود کنند.

 

افزایش مراکز ۱۶ ساعته غربالگری به ۹۰ مرکز یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن اشاره کرد و در بخش دیگری درباره اعمال نظارت ها و ساماندهی بیشتر تخت‌های بیمارستانی در قالب گروه ۶۰ نفره خبر داد.

ضرورت اصلاح شیوه‌نامه‌های بهداشتی کنترل کرونا در مشاغل مختلف

وی شکل گیری هیئت نظارتی مشترک در تمامی مجموعه‌ها و دستگاههای دولتی را ضروری دانست و افزود: متاسفانه شیوه نامه‌های بهداشتی کنترل کرونا در مشاغل مختلف به پایین‌ترین سطح خود رسیده که باید  این مدل اصلاح شود.

لزوم افزایش تخت‌های بیمارستانی

زالی در ادامه افزایش تخت‌ های بیمارستانی را ضروری ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه‌های در حال تکمیل بیمارستانی می‌توان در بازه زمانی کوتاه حجم قابل توجهی از نیاز شهر و استان تهران را در راستای تامین تخت‌های بیمارستانی مرتفع کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد مواردی نظیر تعطیلی ادارات تهران، تقویت بخش‌های پلاسما درمانی، تامین اعتبارات و تخت بیمارستانی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بیمارستان‌ها برای درمان مبتلایان به کرونا، اعمال قوانین سخت گیرانه‌تر در روند فعالیت مشاغل، ارائه شیوه‌نامه‌های متناسب با شرایط، بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولت الکترونیک و ظرفیت‌های خودجوش مردمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.