رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد آزمون ورودی مدارس سمپاد روز جمعه ۲۷ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در شبکه خبر اظهار کرد: آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد روز جمعه ۲۷ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ به این شکل که ساعت ۹ صبح آزمون ورودی پایه هفتم و ساعت ۱۴ آزمون ورودی پایه دهم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این آزمون 335 هزار دانش‌آموز شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۷۵ دانش‌آموز در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم و مابقی در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت خواهند کرد.

مهاجرانی در پاسخ به این پرسش که «کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به خاطر شرایط کرونا به تعویق افتاده است، آیا زمان آزمون ورودی مدارس سمپاد تغییر نخواهد کرد؟»، گفت: آزمون مدارس سمپاد در سراسر کشور پراکندگی دارد و همانطور که آزمون امتحان نهایی برگزار شد، این آزمون نیز برگزار می‌شود البته در تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش 60 درصدی ایجاد شده است و اگر در گذشته هر 32 دانش آموز با یک مراقب در جلسه حضور داشتند، اکنون برای ۱۲ تا ۱۵ دانش‌آموز یک مراقب پیش‌بینی شده است، همچنین تلاش شده است که پروتکل‌ها رعایت شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: بر اساس قانون تنها راه جذب دانش‌آموز در مدارس سمپاد، شرکت در آزمون است و بر همین اساس آزمون روز جمعه برگزار خواهد شد البته تمام دانش آموزان باید از سایت سلامت، کارت سلامت را دریافت کنند و در هنگام آزمون، ارائه دهند؛ همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر دانش‌آموزی به بیماری کرونا مبتلا شود و نتواند در آزمون شرکت کند آیا تمهیداتی اندیشیده شده است؟»، گفت اگر امکان تکمیل ظرفیت در سال آینده وجود داشته باشد، انجام می‌دهیم اما هیأت امنا سازمان تصمیم‌گیری می‌کند؛ ان‌شاءالله دانش‌آموزی مبتلا نباشد و بتواند در این آزمون شرکت کند.

مهاجرانی در خصوص برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی نیز اظهار کرد: المپیادهای علمی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است که از روز جمعه گذشته آغاز شده است و تا روز پنج شنبه ادامه دارد و تاکنون گزارشی مبنی بر نقض پروتکل‌ها نداشته‌ایم.