۲۵۷۴ از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال به زودی آزاد می شوند.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با شلوغی دادگاه‌های برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدین، در ادامه اجرایی شدن سیاست‌ها و دستورالعمل‌های رییس قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری به خصوص از میان زندانیان جرایم غیرعمد و پس از تصمیمات به موقع عدلیه در اعطای مرخصی به بیش از ۱۱۴ هزار زندانی در موج اول همه گیری بیماری کرونا، صبح امروز با همکاری مشترک سازمان زندان‌ها و بنیاد مستضعفان تفاهم نامه‌ای امضا شد که بر مبنای آن ۲۵۷۴ زندانی جرایم غیر عمد و جرایم مالی از زندان آزاد می‌شوند.

حالا در این شرایط سخت معیشتی و کرونایی بخشی از دغدغه‌های ۲۵۷۴ خانواده ایرانی کاهش و امید به عبور از مشکلات در آنان تقویت می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، با امضای این تفاهم نامه، تعداد ۲۵۷۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که برای آزادی، نیازمند مساعدت و کمک مالی به میزان کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند که با مساعدت بنیاد مستضعفان آزاد می‌شوند و به کانون خانواده و جامعه بازمی‌گردند.

گفتنی است، به موجب تفاهم نامه مذکور، بنیاد مستضعفان بدهی تعداد ۲۵۷۴ نفر زندانی که دارای بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند را به مبلغ کل ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.