سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد بیش از ۸۰۰۰ واحد صنفی به‌دلیل عدم رعایت بهداشت پلمب شدند.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره تشدید بازرسی‌های بهداشتی گفت: تا تاریخ 27 تیر ماه امسال، 50 هزار و 238 بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده و 8 هزار و 146 واحد متخلف پس اخطار، پلمب شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان تهران نیز ضمن تشدید بازرسی‌های بهداشتی، هزار و 265 مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام و 481 واحد متخلف پس از اخطار، پلمب شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از این اماکن پلمب شده در سطح کشور، مانند باشگاه‌های ورزشی، کارگزاری بورس به دلیل تجمع، بازار روز میوه فروشی، پمپ بنزین، دفتر پیشخوان، مجتمع تجاری و موارد دیگری بوده که پلمب شده است.

لاری گفت: انتظار ما از مردم، اصناف و اماکن مختلف در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده است و  اگر مردم این اصول سه گانه را رعایت کنند، می‌توانیم تا حد زیادی ویروس کرونا را کنترل کنیم و از شیوع گسترده آن در جامعه پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بیماری کووید 19 فعلا هیچ واکسنی در جهان ندارد و تنها قدرت واحد در برابر آن، پذیرفتن مسئولیت اجتماعی و رعایت بهداشت است.