معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تربیت بیش از هزار خبرنگار دختر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، در آیین انعقاد توافق‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت امور زنان ریاست جمهوری توسط اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش به تشریح برنامه‌ها و عملکردهای معاونت‌های تحت مدیریت خود در راستای پاسداشت حقوق زنان و خانواده بیان کردند.

 

ساخت ۳۸۰کلاس ویژه تربیت‌بدنی دختران

 

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح مختلف برای دختران در دوران کودکی بسیار حیاتی است به سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی در این حوزه اشاره کرد و گفت: ما سند تحول را اجرا کردیم بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دختر در المپیاد ورزشی مشارکت دارند.

 

وی افزود: ۱۲۰ هزار آموزگار پایه، چهل ساعت آموزش‌های تربیت‌بدنی را فرا گرفتند، ساخت کلاس‌های ویژه تربیت‌بدنی دختران در دستور کار است و تاکنون ۳۸۰ واحد از این نوع کلاس‌ها در مدارس ایجاد شده است.

 

حمیدی گفت: وزن بیش‌ از حد معمول کوله دانش‌آموزان انحرافاتی را در ستون فقرات به وجود می‌آورد لذا برای پیشگیری از این معضل پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از۲۵۰۰ دقیقه برنامه ورزشی در شبکه‌های تلویزیونی برای تمام پایه‌های مختلف تحصیلی ارائه دادیم و در شبکه شاد نیز ۵کانال آموزشی در حوزه ورزش و سلامت داریم.

پوشش سوادآموزی بیش از ۶ هزار از زنان و دختران عشایر و مناطق محروم در سال گذشته

 

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این جلسه گفت: در راستای توسعه عدالت جنسیتی پس از انقلاب تلاش‌های گسترده‌ای انجام‌ شده است و امروز فاصله زنان و مردان در موضوع سوادآموزی بسیار کم شده است.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: بخش اعظمی از فعالیت‌های این سازمان به زنان و دختران مناطق محروم اختصاص دارد در سال ۹۹ بیش از ۶هزار و۴۰۰ نفر از زنان و دختران عشایر و مناطق محروم بازمانده از تحصیل تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

 

تحصیل ۵۲ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان

 

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: ۴۹ پردیس و دانشگاه ما دخترانه است و ۵۲ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ۱۱ هزار و 200 نسخه کتاب الکترونیکی تاب‌آوری را در اختیار دانشجویان دختر قرار دادیم.

 

وی برگزاری نشست‌های تخصصی و حمایت از طرح‌های استانی را از جمله برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در این زمینه دانست.

 

تربیت بیش از 1000 خبرنگار دختر

 

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه در این معاونت انجام می‌شود دختران و پسران در آن مشارکت دارند، اظهار کرد: بیش از هزار خبرنگار دختر امسال تربیت خواهند شد، جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب را ویژه دختران برگزار خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: آموزش زیست مشترک موضوع مهمی است که باید باهدف تحکیم خانواده در دستور کار قرار گیرد. لذا منابع و محتوای این موضوع در معاونت پرورشی تهیه‌ شده است.