سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد اولیای دانش آموزان تنها موظفند هزینه کتاب درسی و بیمه را به مدارس پرداخت کنند.

به گزارش مرور نیوز، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون زمان دریافت کمک های داوطلبانه در مدارس نیست اظهار کرد: باید اجازه بدهند سال تحصیلی آغاز شود و سپس نسبت به دریافت کمک های داوطلبانه اقدام کنند.

وی افزود: بدیهی است که هزینه دیگری هم به جز هزینه کتاب درسی و بیمه نباید از اولیای دانش آموزان دریافت شود.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران درباره روپوش مدارس نیز گفت: به غیر از پایه های ورودی یعنی اول، هفتم و دهم که معمولا مدرسه تغییر می کند، به هیچ عنوان نباید دانش آموزان را ملزم به تهیه روپوش و لباس فرم مدارس خاصی کنند. این موضوع در قالب بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این کار ممنوع است و مدارس اجازه ندارند اولیاء را وادار به استفاده از روپوش خاصی کنند.

ثقفی در ادامه توصیهای به اولیای دانش آموزان کلاس اولی داشت و گفت: اولیاء هرچه سریعتر اقدامات لازم چون سنجش سلامت و ثبت نام فرزندشان را انجام دهند. با توجه به اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می شود با تاخیر در ثبت نام مواجه نشوند.

وی افزود: اگر این موارد توسط مدرسهای رعایت نشده بود اولیاء حتما به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران اطلاع دهند تا بازرسان ما برای بررسیهای بیشتر در محل حاضر شوند. شماره تماس اداره ارزیابی عملکرد ۸۸۹۶۴۰۰۶ است.

وی درباره مدارس غیردولتی هم گفت: به جز شهریه ثابت که اطلاع رسانی و اعلام شده، هیچ مبلغ دیگری در هنگام ثبت نام نباید دریافت شود. بقیه موارد هم در صورت لزوم و مطرح کردن آن با اولیاء، بعد از شروع سال تحصیلی قابل دریافت است.