مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن کریم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری که در فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به آغاز مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ، عترت و نماز در دهه اول مرداد گفت: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله کشوری این مسابقات شرکت می کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برخی از فعالیت های ما در آموزش و پرورش سابقه زیادی دارد و بسیار پربار است که یکی از آنها برگزاری مسابقه قرآن، عترت و نماز است. سابقه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز به ۴۰ سال می رسد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. امسال نیز این مسابقات سی و هشتمین دوره خود را برگزار می‌کند.

به گفته مسیب زاده این مسابقات در پنج مرحله برگزار می‌شود که شامل مرحله مدرسه (آموزشگاه)، منطقه، استانی، کشوری و بین المللی است. بخش پژوهشی این مسابقات در استان خراسان رضوی و بخش آوایی در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه این است که این مسابقات در مرحله آموزشگاه و منطقه به صورت حضوری و استانی و در مرحله کشوری به خاطر شرایط کشور به دنبال شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مسیب زاده از شرکت ۱۵ میلیون دانش آموز در این مسابقات خبر داد و بیان کرد: بیش از نیمی از آنها در مسابقات ۱۴ گانه قرآن، عترت و نماز شرکت می‌کنند که نزدیک به ۷ ونیم میلیون نفر می‌شود. یک سری از مراحل این مسابقات پیش از شیوع کرونا در کشور انجام شده اما اکنون ما آغاز بخش آوایی را داریم. بیش از ۲ هزار نفر در دو استان خراسان رضوی و تهران به صورت مجازی و غیر حضوری در این مسابقات فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم اینکه مسابقات مجازی است در برخی از بخش‌ها شاهد رشد حضور شرکت کننده ها بودیم و البته در بخری زمینه ها نیز کاهش حضور را شاهد هستیم.

به گفته وی از بیستم تیرماه کار گردآوری آثار به صورت غیرحضوری انجام شد و به مرحله کشوری ارسال شد و از اول تا دهم مرداد مرحله مقدماتی دوره کشوری انجام می شود و تعدادی از شرکت کنندگان به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. از دهم تا بیستم مرداد مرحله نهایی مسابقات برگزار می شود.

مسیب زاده ادامه داد: اختتامیه این مسابقات در بخش آوایی هجدهم مرداد، در بخش پژوهشی بیست و ششم مردادماه برگزار می شود و از هر رشته در هفت پایه، پنج نفر انتخاب می شوند و جوایز نفیسی تقدیم آنها اهدا می شود. مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز امسال از شبکه قرآن پخش خواهد شد و ۱۶۰ داور ملی و بین المللی این مسابقات را داوری می کنند.