فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از افزایش ۱۱ درصدی دستگیر شدگان در حوزه حمل و قاچاق مواد مخدر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در جلسه تعاملی با پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در محل پلیس فرودگاه امام (ره) برگزار شد، با تاکید به ضرورت بسیج همگانی برای مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر اظهار داشت: مقوله مبارزه با ترانزیت هوایی مواد مخدر از اصلی ترین ماموریت های این پلیس است که با حساسیت، دقت و قاطعیت بیشتری اجرا می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور افزود: با این رویکرد، پلیس فرودگاه های کشور توانست در سال گذشته یک هزار و 473 کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف کند که در مقایسه با سال 97 رشد 72 درصدی داشته ایم.

سردار مهری با اشاره به تعداد دستگیر شدگان در حوزه حمل و قاچاق مواد مخدر گفت: در سال 98 تعداد دستگیر شدگان 9 هزار و331 نفر بود که در این بخش هم افزایش 11 درصدی نسبت به سال 97 داشته ایم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مقابله و مبارزه با قاچاق این بلای خانمان سوز تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست ادامه داد: بسیاری از سازمان ها و نهاد ها سهم و نقش برجسته ای در این زمینه عهده دار هستند که نقش آفرینی آن ها می تواند پیشگیری و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را سهل و آسان نماید.

سردار مهری با ارائه مستندات مربوط به احکام قضائی صادر شده برای متهمان ایرانی بیان کرد: برخی کشورها قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای حمل مواد مخدر وضع کرده اند که اعمال این قوانین برای هموطنان ایرانی قابل تامل است.

وی ادامه داد: این قوانین سخت‌گیرانه باعث شده شهروندان ایرانی که به خاطر همراه داشتن مقادیر بسیار ناچیزی مواد مخدر یا حتی تعداد اندکی قرص متادون، ترامادول ،B2 و ... دستگیر می شوند سال های طولانی در زندان این کشورها به دور از خانواده اسیر باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور افزود: برای حفظ شان و منزلت ایران و ایرانی در سایر کشورها تمامی نهادهای مسؤول در زمینه مبارزه با موادمخدر باید سهم خود را در این زمینه ادا نمایند چرا که همه ما نسبت به یکایک هموطنانی که درخارج از کشور گرفتار شده اند مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله و مبارزه با این پدیده برخورد انتظامی و قضائی نیست، تصریح کرد: همه نهادها و سازمان‌های متولی می توانند با استفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار از بروز چنین جرایمی پیشگیری کنند.

سردار مهری در پایان با بیان اینکه هر ایرانی در سایر کشورها نماینده تمام ملت ایران و رفتار و منش او بیانگر شان و منزلت مردم این سرزمین است از مسافران درخواست کرد با پایبندی به قانون و مقررات زمینه ارتقاء جایگاه، شان و منزلت ایرانی را در اذهان مردم و دولت دیگر کشور ها فراهم و زندگی توام با آرامش را برای خود و خانواده فراهم نمایند.

گفتنی است در ادامه این جلسه سرهنگ "کریمی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از عملکرد بسیار مطلوب پلیس فرودگاه در کشف و مبارزه با مواد مخدر تقدیر و آمادگی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا را در تمامی زمینه ها برای همکاری با پلیس فرودگاه اعلام کرد.

بررسی راهکارهای ارتقاء ضریب امنیتی و تاکید بر تقویت واحد سپکا در پلیس فرودگاه، بازدید از سامانه هوشمند بار در فرودگاه حضرت امام (ره) و بازدید از دستگاه های کمک بازرسی جدید نصب شده در ترمینال‌ها پایان بخش جلسه همکاری مشترک بین پلیس فرودگاه های کشور و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بود.