سرهنگ رضا موذن با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت های منزل در مراکز استان ها و کلانشهرها به وقوع می پیوندد گفت: سرقت طلا و ارز توسط سارقان حرفه ای، فراوانی بیشتری نسبت به سایر اموال دارد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به هدفگذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با سرقت اظهارکرد: مرحله اول طرح عملیاتی مبارزه با سرقت از منزل با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و خریداران اموال مسروقه و ارتقای ضریب احساس امنیت اجتماعی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد و کشفیات سرقت در این مرحله از طرح، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا افزود: بیش از ۵۰ درصد از سرقت های منزل در مراکز استان ها و کلانشهرها به وقوع می پیوندد و در این بین، سرقت طلا و ارز توسط سارقان حرفه ای، فراوانی بیشتری نسبت به سایر اموال دارد.

موذن با بیان اینکه سرقت از منزل به جهت داشتن برخی ویژگی ها همواره در کانون توجه سارقان بوده است، خاطرنشان کرد: کم توجهی مالباختگان به نگهداری صحیح اموال با ارزش (طلا، جواهر، وجوه نقد، سکه و...) در منزل به جای سپردن آن ها به صندوق امانات، بی توجهی به نکات ایمنی مانند نصب سیستم های هشدار دهنده و دوربین های مداربسته، بی توجهی به تردد ساکنان و عدم اطمینان از بسته بودن درهای ورودی و پارکینگ ها و... را می توان از جمله عوامل گرایش سارقان به سرقت از منازل نام برد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی در پایان گفت: اگرچه اقدام های مقابله ای در برخورد با سارقان حرفه ای و خریداران اموال مسروقه با استفاده از تمام توان و امکانات موجود و مشارکت سایر رده های تخصصی ناجا در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی ناجا است اما لازم است شهروندان به نکات ایمنی برای جلوگیری از سرقت توجه کنند و هرگونه تردد مشکوک افراد ناشناس را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.