بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض میزان بیشتری از اشعه فرابنفش نوع B با کاهش احتمال ابتلا به عارضه نزدیک‌بینی همراه است.

به گزارش مرور نیوز، نتایج مطالعات حاکی از آن است قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش نوع B که به طور مستقیم با مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید مرتبط است می‌تواند احتمال ابتلا به عارضه نزدیک‌بینی را کاهش دهد.

عارضه نزدیک‌بینی تحت تاثیر فاکتورهای ژنتیکی و زیست‌محیطی متعددی قرار دارد و در سراسر جهان بسیار شایع شده است. همچنین نرخ ابتلا به این عارضه در مناطق شهری آسیا به میزان چشمگیر افزایش یافته است.

"استرید.ای فلچر" از دانشکده سلامت و طب استوایی لندن و همکارانش به بررسی ارتباط بین عارضه نزدیک‌بینی و اشعه فرابنفش نوع B، غلظت ویتامین D در سرم و متغیرهای ژنتیکی ویتامین D پرداختند. از میان ۴۱۸۷ شرکت کننده، ۴۱۶۶ نفر تحت معاینات چشم قرار گرفتند که پس از کنار گذاشتن فاکتورهای مختلف، گروه نهایی از ۳۷۱ فرد مبتلا به عارضه نزدیک‌بینی و ۲۷۹۷ فرد سالم تشکیل شد.

به گزارش ساینس دیلی، محققان دریافتند افزایش میزان قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش نوع B در سنین ۱۴ تا ۱۹ و ۲۰ تا ۳۹ سالگی با کاهش احتمال ابتلا به نزدیک‌بینی همراه است.