۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پیرحسین کولیوند برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور  در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: 330 دستگاه موتورآمبولانس در شهر تهران درحال خدمت رسانی است و هزار دستگاه موتور آمبولانس دیگر برای کلان‌شهرها خریداری و اضافه خواهد شد.

کولیوند به فعالیت نیروهای اورژانس در قالب کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ برای مدیریت سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: در این رستا دستگاه نوار قلب داخلی تولید شد و تکنسین ما به محض اینکه نوار قلب می‌گیرند متخصص ما در دیسپچ نتیجه را مشاهده می‌کند و در صورت نیاز مستقیم به بیمارستان منتقل می‌شود که تاکنون بیش از 95 هزار نفر به دلیل سکته قلبی با استفاده از این خدمت در مدت زمان کمتر از 60 دقیقه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: در حوزه سکته مغزی نیز تاکنون 19 هزار نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند و از معلولیت و عوارض احتمالی پیشگیری شده است.

کولیوند افزود: قبلا در تهران زمان رسیدن بر بالین بیمار به طور متوسط ۳۸ دقیقه بود که به ۱۴ دقیقه و در موتور آمبولانس‌ها به زیر ۱۰ دقیقه رسیده است.

وی افزود:در حوادث ترافیکی شاهد کاهش آمار مرگ و میر هستیم؛ در حالی که سازمان بهداشت جهانی دو سال قبل ما را جزو کشورهای رده هشتم می‌گذاشت اما اکنون در رده الف قرار می‌گیریم و با کشورهایی مانند آلمان و ... مقایسه می‌شویم.

وی با اشاره به توسعه اورژانس هوایی کشور، تصریح کرد: از ۷ فروند اورژانس هوایی به ۴۵ فروند رسیده‌ایم که ۶۵ درصد مصدومین را مستقیما به اتاق عمل انتقال داده ایم؛ در حالی که در گذشته این ۶۵ درصد افرادی بودند که قبلا یا فوت می‌کردند و یا دچار عارضه می‌شدند.

کولیوند درباره خدمات ارائه شده اورژانس در بحران کرونا، تصریح کرد: توانستیم با پذیرش دانشجویان به شکل ۲۴ ساعته کار کنیم. به یاد دارید که حتی در روزهای نخست همکاران ما هتلداری‌ هم کردند. در این بحران شیفت کاری همکاران ما تغییر کرده است و به شکل ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تغییر کرده است. تاکنون ۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در بحران کرونا داشتیم؛ اما به رغم از چرخه خارج شدن موقت مبتلایان، بازهم از خدمت رسانی عقب نماندیم.