پیروز حناچی خبر داد در حال حاضر ساخت قطار ملی تقریبا به نیمه راه رسیده و می‌توان گفت که پیشرفت فیزیکی 47 درصدی در تولید قطار ملی حاصل شده است.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی اظهار داشت: شرایط تحریم هر چند که سخت و ناخوشایند است اما می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد که نمونه‌ای از این مسأله تولید قطار ملی مترو است.

وی افزود: از طرفی امسال سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نام گرفته و توجه به قرارداد شهرداری  تهران و معاونت علمی رئیس‌‌جمهور برای تولید قطار ملی در همین راستا بوده است.

شهردار تهران اعلام کرد:‌ در حال حاضر ساخت قطار ملی تقریبا به نیمه راه رسیده و می‌توان گفت که پیشرفت فیزیکی 47 درصدی در تولید قطار ملی حاصل شده است.

حناچی با بیان اینکه بخش زیادی از قطعات مورد نیاز برای تولید قطار ملی در داخل تولید شده است،‌گفت: البته تولید برخی از بخش‌ها نیز در داخل کشور صرفه اقتصادی به همراه نداشت برای همین این مسأله نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در کشور 15 کلانشهر داریم که معضل کمبود حمل و نقل عمومی در این کلانشهرها وجود دارد و با تولید قطار ملی می‌‌توان جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

شهردار تهران بیان داشت:‌ امیدوارم با حمایت شرکت‌های داخلی بتوانیم تولید قطار ملی را گسترش دهیم و ظرفیت مترو بیشتر شود.