صبح امروز جمعه دومین روز آزمون ارشد گروه پزشکی آغاز شد و بنا به گفته وزارت بهداشت بر اساس فرم های خود اظهاری که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی تکمیل کرده‌اند، تعداد ۴۹۵ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز جمعه ۲۴ مرداد دومین روز از رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه علوم پزشکی به عنوان پنجمین آزمون کرونایی مرداد ماه در ۳۵ حوزه امتحانی آغاز شد و این آزمون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۱ هزار و ۷۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۱۰۲ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. همچنین تعداد ۳۵ دانشگاه و ۶۱ حوزه امتحانی به عنوان برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده و به این ترتیب تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

فرایند آزمون نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع می شود و آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار می شود. در نوبت عصر نیز فرایند برگزاری از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شده و آزمون راس ساعت ۱۶ برگزار می شود.

وزارت بهداشت اعلام کرده که بر اساس فرم های خود اظهاری که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی تکمیل کرده‌اند، تعداد ۴۹۵ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا هستند.

با اتمام فرصت دریافت کارت و تکمیل فرم خوداظهاری، داوطلبانی که طبق فرم خوداظهاری جزو داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا بودند، شناسایی شدند و اسامی آنها برای انجام هماهنگی‌های لازم به کلیه دانشگاه‌های مجری آزمون ارسال شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی،از ورود داوطلبان فاقد کارت ورود به جلسه آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، داوطلبان فقط مجاز هستند مداد، پاک کن، کارت شناسایی معتبر و ماسک (و فقط برای ۷ رشته مشخص شده ماشین حساب ساده) به همراه داشته باشند.

مدت زمان پاسخگویی به سئوالات در رشته آمار زیستی ۱۱۰ دقیقه، رشته مهندسی پزشکی بیوالکتریک ۱۲۰ دقیقه و بقیه رشته ها به مدت ۱۶۰ دقیقه است.