شهردار تهران با بیان اینکه باید از حادثه سینا اطهر درس بگیریم گفت: ما در سینا اظهر به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع تغییر کاربری با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه ای هم حتما به مجلس خواهیم برد.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳۲ سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: این روزها روزهای سالگرد اسرای عزیز است که یادآور خاطرات خوبی است همچنین جا دارد از همه کسانی که برای آزادی اسرا تلاش کردند یاد کنیم و یادمان باشد که چه اتفاقی مهمی در این زمینه رخ داده است.

شهردار تهران گفت: عرق سازمانی موتور محرک برای پیشرفت هر سازمانی محسوب می شود و وقتی یک سازمان عرق سازمانی بیشتری دارد موفقیت های بیشتری هم نصیبش می شود.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهر تهران به واسطه دارا بودن این عرق سازمانی بالا توانسته با همه محدودیت ها مقابله کند و هر روز به فکر نجات جان انسان ها باشد

حناچی گفت: این سازمان در این دوره به عنوان بازوی دولت عملکرد و شاهد مثال آن حضور در گلستان و گرگان و مناطق سیل زده بود و از آن زیباتر بعد از فروکش کردن سیل حضور اعضای شورای شهر آق قبل در تهران و تشکر از همکاران مان بود.

وی افزود: همکاران ما در سیل خرم آباد و خوزستان و حتی در آتش سوزی زاگرس هم حضور مستمری داشتند و به عنوان بازوی دولت عمل کردند و این خاطرات خوب فراموش شدنی نیست.

شهردار تهران گفت: داشتن دیسیبلین مشابه نظامی در سازمان آتش نشانی شهر تهران لازم است زیرا اقدامات این سازمان همگی در مواقع بحرانی شکل میگیرد و اگر این دیسیبلین وجود نداشته باشد کارها به درستی پیش نمی رود.

وی افزود: موضوع پراکنش مناسب ایستگاه های آتش نشانی تاثیر مستقیم روی کاهش زمان رسیدن به حوادث دارد و در سازمان آتش نشانی به این موضوع توجه خوبی شده است.

حناچی خاطرنشان کرد: خانواده بزرگی در سازمان آتش نشانی داریم که حدود ۵ هزار نفر عضو دارد و این سازمان بالاترین سرمایه اجتماعی را در کل شهرداری دارد و باید قدر این سازمان را بدانیم.

شهردار تهران افزود: نباید این سرمایه اجتماعی که ذره ذره ایجاد شده به دلایل مختلف خدشه دار شود و باید بیش از پیش حفظ شود.

حناچی ادامه داد: پلاسکو برای سازمان آتش نشانی شهر تهران نقطه عطفی بود و هیچ چیز این سازمان نسبت به قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست و ما در سازمان آتش نشانی شهر تهران درس بزرگی از حادثه پلاسکو گرفتیم.

وی گفت: امروز هم باید به این نکته توجه کنیم که باید از حادثه سینا اطهر درس بگیریم زیرا اگر اینگونه نباشد فقط خسارت به جا مانده و هیچ پیشرفتی برای این ه نصیب ما نخواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در کلینیک درمانی سینا به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع تغییر کاربری با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه ای هم حتما به مجلس خواهیم برد.

وی افزود:  فراموش نکنیم که حتی در حادثه پلاسکو هم تغییر کاربری ها باعث شد تا این حادثه رقم بخورد و سینا اطهر هم نمونه همین تغییر کاربری ها بود.

شهردار تهران گفت: از میان یک میلیون پارسلی که در سطح شهر تهران داریم ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن شناسایی کردیم. طرح ۹۹۹ سازمان آتش نشانی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

حناچی ادامه داد: ساکنان هر خانه ناایمن باید بدانند که چرا ساختمان محل سکونتشان ناایمن است و در صدد رفع آن بر بیایند و اینگونه نباشد که بعد از حادثه بگویند چرا اطلاع نداشته اند.