صبح امروز اعضای شورای شهر به تغییر نام برخی معابر پایتخت رای مثبت دادند.

به گزارش مرور نیوز، اعضای شورای شهر تهران بررسی تغییر نام برخی از معابر پایتخت را که از جلسه قبل باقی مانده بود به عنوان اولین دستور جلسه امروز شورای شهر بررسی کردند که در اولین گام به تغییر میدان بی‌نام در منطقه شش بین خیابان جهان‌آرا و بزرگراه کردستان، به نام عنایت‌الله گلستانه از روزنامه‌نگاران حادثه‌نویس رأی مثبت دادند.

همچنین اعضای شورا به تغییر نام میدان بی‌نام به نام شهید غلامرضا آستارکی رأی مثبت دادند.

همچنین اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام بخش شرقی – غربی، کوچه تیر محدوده ایران زمین شمالی تا خیابان تیر به نام شهید علی سالاری رأی مثبت دادند که محسن هاشمی در واکنش به این تغییر نام اظهار کرد: کوچه تیر یک انحراف هندسی از خیابان تیر است که این انحراف در هندسه خیابان‌ها معنای بدی ندارد، اما در سیاست انحراف خوب نیست.

 اعضای شورای شهر در ادامه پیشنهاد تغییر نام خیابان مهرداد جنوبی به نام سهیل گوهری را بررسی کردند و محمدجواد حق‌شناس رییس کمیته نام‌گذاری در مورد علت این نام‌گذاری تصریح کرد: گوهری از همکاران‌مان در شورای شهر بوده که سال‌ها روابط عمومی انجمن ام اس را برعهده داشته است و از آنجایی که خیابان مهرداد در کنار ساختمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران قرار دارد این کوچه را به نام گوهری که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، نام‌گذاری می‌کنیم.

مجید فراهانی در واکنش به این پیشنهاد گفت: سهیل گوهری از همکاران خوب‌مان در شورای شهر بود و بیش از 15 سال است که با او رفاقت داشتم، اما در کمیسیون نام‌گذاری به جای نام معابر می‌توانیم از امکانات دیگر همچون بوستان‌ها، ورزشگاه و غیره استفاده کنیم نه این‌که معبری که سال‌ها است شناخته شده تغییر نام دهیم و مطمئن باشید اعضای شورای شهر به این بهانه که نام همکار خودشان را بر روی معابر گذاشتند، اسم این معبر را عوض می‌کنند.

وی با بیان این‌که قرار است کوچه قائم مقام فراهانی نیز به نام روح‌الله رجایی تغییر کند، اظهار کرد: این کوچه 100 سال است که به نام قائم مقام فراهانی شناخته شده و انجمن روزنامه‌نگاران اصلا خبر ندارند که قرار است این کوچه‌ها تغییر نام بدهد و جالب است که قائم مقام فراهانی کشته انگلیس است و حالا در روز 28 مرداد می‌خواهیم نامش را از یک کوچه حذف کنیم.

زهرا نژاد بهرام نیز با طرح سه سوال گفت: برای من سوال است که آیا از اهالی محل در مورد تغییر نام کوچه مهرداد و قائم مقام فراهانی سوال پرسیده‌اید؟ آیا خدایی ناکرده هر خبرنگار یا روزنامه‌نگاری که جان خود را از دست دهد نام او را بر معابر می‌گذاریم؟ آیا از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران سوال پرسیدید؟

حق‌شناس گفت: در پاسخ به هر سه سوال شما باید بگویم که خیر.

در ادامه امینی در موافقت با این نام‌گذاری اظهار کرد: سهیل گوهری همکار ما در شورای شهر بود و دبیر کمیته حقوقی بودند و لذا از همکارانمان انتظار داریم که رأی مثبت بدهند.

محسن هاشمی در واکنش به این سخنان امینی گفت: پس بگوییم همکاران‌مان زودتر فوت کنند تا اسم آنها را بر روی معابر بگذاریم.

حجت نظری در موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد: این‌که می‌گویند نباید نام دوستان‌مان را بگذاریم منصفانه نیست، چرا که این فرد دست‌اش از دنیا کوتاه است و تغییر نام یک کوچه 200 متری رفیق‌بازی نیست، چرا که رفیق بازی آن است که دوستان‌مان را در قسمت‌های مختلف شهرداری مشغول به کار کنیم.

وی با بیان این‌که سهیل گوهری در قطعنامه نام آوران دفن شده پس چه‌طور ممکن است که صلاحیتی برای نام‌گذاری بر معابر نداشته باشد، گفت: بعضی از اعضاء به این فرد ظلم کرده‌اند و بهتر است نگاه شخصی را کنار بگذاریم.

زهرا صدراعظم نوری در واکنش به این اظهارات حجت نظری تصریح کرد: تذکر من به حجت نظری است که دغدغه‌های زیادی دارد اما این‌که می‌گویند اعضاء به گوهری ظلم کرده‌اند درست نیست و باید مراقب کلام‌شان باشند چرا که 20:30 منتظرند کلامی ازدهان ما خارج شود و علیه شورا جوسازی کنند و نباید به آنها بهانه‌ای بدهیم.

وی با بیان این‌که ما به نام‌گذاری کوچه رأی می‌دهیم اما نگویید که اعضای شورا به افراد ظلم کردند، گفت: خیلی از اعضای شورای قبلی و نمایندگان مجلس فعلی می‌گویند که کار شورا فقط نام‌گذاری معابر شده که این سخنان از برخی رفتارهای ما نیز نشأت می‌گیرد.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام کوچه مهرداد جنوبی به نام سهیل گوهری رأی مثبت دادند.

همچنین در ادامه اعضای شورای شهر به تغییر نام خیابان قائم مقام فراهانی به نام روح‌الله رجایی رأی مثبت دادند.

همچنین اعضای شورا به نام‌گذاری یک بوستان نوساز در محله نظام آباد به نام گل ابریشم نیز رأی مثبت دادند.