مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی خزر شمال غرب استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و سپس در روز یکشنبه در شمال شرق کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سپس در روز یکشنبه در شمال شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از روز شنبه (یکم شهریورماه) تا دوشنبه (۳ شهریورماه) در استان‌های سواحل شمالی بارش باران و وزش باد و در استان اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود و دریای عمان نیز در این مدت مواجه خواهد بود یادآور شد: تنگه هرمز نیز در روزهای جمعه و شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۱ مرداد) صاف در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (یکم شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.