رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: مدافعان سلامت برای نجات جان مردم به صحنه مبارزه با کرونا قدم نهادند و پرچم شرف و افتخار را در هماره تاریخ ایران برافراشتند.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح پنج شنبه در مراسم روز پزشک در سالن همایش‌های برج میلاد، گفت: ما امسال در پویش همدلی، شرمنده همگان شدیم. امسال باید به جای تبریک روز پزشک، به تکریم و تعظیم در مقام کسانی پرداخت که جان خود را برای نجات جان مردم فدا کردند.

وی با اشاره به شهادت بیش از ۱۶۰ نفر از مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، افزود: مدافعان سلامت برای نجات جان مردم به صحنه مبارزه با کرونا قدم نهادند و پرچم شرف و افتخار را در هماره تاریخ ایران برافراشتند.

ظفرقندی ادامه داد: حکایت روز پزشک امسال، حدیث هزاران مبتلا به بیماری کرونا و شهیدان جامعه پزشکی است. کسانی که میثاق طبابت را بر صفحات تاریخ پزشکی ثبت کردند.

وی افزود: حکایت روز پزشک امسال، حکایت شرح درد اشتیاق سالکانی است که در هنگامه بیماری، درمان مردم را بر جان خود مقدم دانستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با این ویروس خطرناک، گفت: باید از عمق جان فریاد بزنیم که با ساده انگاری نمی‌توان در مسیر دشوار و خطرناک مبارزه با این ویروس به سر منزل مقصود رسید.

ظفرقندی تاکید کرد: امروز هر تصمیم صحیح یا غلط مسئولان، مترادف با حفظ یا از دست دادن جان های شریفی است که جبران آن میسر نخواهد شد.