سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از روش‌های کمک به درمان مبتلایان به ویروس کرونا استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری است.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اهدای خون سنت پسندیده‌ای است که بسیاری از مردم کشورمان نسبت به آن اقدام می‌کنند تا با این کار انسان دوستانه حیاتی مجدد به بیماران نیازمند خون و صعب‌العلاج اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور سال‌ها است که این عمل ایثارگرانه به‌صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران از این طریق تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال به‌دلیل شیوع  ویروس کرونا ما شاهد کاهش ۱۳ تا ۱۵ درصدی میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم. این ایام فرصت مغتنمی است تا عزاداران حسینی اهدای خون را نیز به‌عنوان اقدامی خداپسندانه در اولویت نذورات خود قرار دهند. در همین راستا همکاران ما در سازمان انتقال خون ایران پویش ملی نذر خون، نذر پلاسما را با یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت راه‌اندازی کرده اند.

لاری افزود: از کلیه مردم ایران درخواست دارم تا با پیوستن به این پویش سلامت محور از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در این کار خدا پسندانه مشارکت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه توضیح داد: در مراکز انتقال خون سراسر کشور تمهیداتی جدی در جهت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده و به‌منظور جلوگیری از هرگونه تجمع سامانه‌ نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به نشانی: nobatdehi.ibto.ir در اختیار کلیه داوطلبان اهدای خون در سراسر کشور می‌شود.

وی یکی از روش‌های کمک به درمان مبتلایان به ویروس کرونا را استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری ذکر و اظهارکرد: میزان اهدای پلاسما در کشور از زمان آغاز جمع‌آوری تاکنون بالغ‌بر ۷۳۰۰ واحد بوده که چیزی کمتر از ۲ درصد تعداد بهبودیافتگان است. امیدواریم سایر بهبودیافتگان این بیماری نیز به شکرانه بازیابی سلامتی خویش نسبت به پیوستن به این پویش مسئولانه و ایثارگرایانه اقدام کنند.

لاری در پایان ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شستشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی به میزان یک و نیم تا دو متر و استفاده از ماسک توسط مردم، گفت: از کلیه عزاداران و شیفتگان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم تا تمام همت و تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر مناسک عزاداری وفق دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب به‌کار گیرند تا به لطف الهی شاهد برگزاری محرمی آمیخته با معنویت و سرشار از شور و شعور حسینی در اقصی نقاط کشور باشیم.