رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۶ نفر از خرده فروشان موادمخدر طی ۴۸ ساعت خبر داد و گفت: در این دستگیری ها حدود ۱۵۰ کیلو مواد مخدر از داخل منازل این افراد کشف شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در ششمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهار کرد: بعد از تاسوعا و عاشورا طرح جدید پاکسازی محله به محله را شروع کردیم و تمام پلیس‌های تخصصی هم در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۱۴۶ نفر از خرده فروشان را در ۴۸ ساعت دستگیر کردیم و حدود ۱۵۰ کیلو مواد مخدر از داخل منازل این افراد کشف شده است.

سردار رحیمی گفت: چهار قاچاقچی سابقه دار و بزرگ در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۶۳۶ نفر معتاد متجاهر در این طرح جمع‌آوری شد که از این تعداد ۲۸۰ نفر در امر سرقت و فروش اموال مسروقه نقش داشتند، ۱۹ مالخر که این معتادین به آنها رجوع می‌کردند هم دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی ۱۲۰ اتباع خارجی بدون مجوز اقامتی هم در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، این اتباع یا معتاد متجاهر بودند و یا اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند.

وی ادامه داد: ۲۱ باب منزل را با همکاری دستگاه قضائی پلمب کردیم چراکه محل فروش مواد مخدر یا اسکان معتادین بودند. همچنین ۲۷ واحد صنفی هم پلمب شدند و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۲۰ دستگاه خودرو هم از قاچاقچیان خرد کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهرداری و دستگاه‌های مشابه انتظار داریم تا در محله‌هایی مانند شوش، مولوی و هرندی فضاهای سبز و تفریحی بیشتری ایجاد کنند و کنار پلیس برای پاکسازی و امن سازی این مناطق بایستند.

سردار رحیمی در انتها گفت: تعداد ۴ هزار نفر معتاد داریم که دارای بیماری‌های خاص هستند که هیچ نهادی آنها را پذیرش نمی‌کند، در مراکز نگهداری معتادین متجاهر نیازمند بازسازی و نوسازی هستیم و حداقل به ۶ هزار ظرفیت جدید در این موضوع نیازمندیم.