وکیل تعیینی نوید افکاری بیان کرد پرونده را مطالعه کردم بازپرس، مواد قانونی را رعایت کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، جمشیدی اردکانی، وکیل تعیینی نوید افکاری که در پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان محکوم شناخته شده است، در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص شکنجه نوید افکاری، عنوان کرد: متهم منکر ماجرای شکنجه شد.

وکیل تعیینی افکاری در دادسرا در پاسخ به این سئوال که نوید افکاری مدعی شده که شکنجه شدم گفت: من در آن زمان وکیل متهم بودم و درخواست کردم که موضوع رسیدگی شود. نامه از بازپرس پرونده گرفتم و البته بازپرس گفت که شکنجه صحت ندارد، ولی برای رسیدگی و بررسی قانونی همکاری کرد و دستور داد.

وی ادامه داد: در آنجا به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم.

جمشیدی اردکانی خاطرنشان کرد: در آن زمان رییس دایره قتل اداره آگاهی شیراز خواست که موضوع صورتجلسه شود. من برای بار آخر به نوید گفتم که اگر شکنجه شدی می‌خواهم تو را به پزشکی قانونی ببرم و هیچکس شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد؛ اما گفت که با من خوش رفتاری کردند.

جمشیدی اردکانی گفت: من تا در این حد با نوید صحبت کردم که «نوید جان، شما اگر مورد شکنجه قرار گرفتی و من الان نامه آوردم که شما را به پزشکی قانونی ببرم» نوید قبول نکرد. من پرسیدم «آیا در آنجا با شما بدرفتاری می‌کنند؟» گفت «نه اتفاقا، بدرفتار نیستند.» به او گفتم «این حق تو است که بروی» و او هم گفت «نه شکنجه نشدم».

جمشیدی اردکانی تاکید کرد: بازپرس آدم شریفی بود و کار خود را خیلی دقیق انجام می‌داد و اصولا موارد قانونی را رعایت می‌کرد.

وی بیان داشت: من خطای خاصی در دادرسی دادسرا ندیدم وگرنه ایراد می‌گرفتم؛ یک بار بحث شکنجه مطرح شد که درخواست دادم و بازپرس هم سریعا دستور داد که ما به اداره آگاهی مراجعه کنیم، ولی نوید افکاری نخواست که به پزشکی قانونی ارجاع شود.

جمشیدی اردکانی در مورد اینکه برخی مدعی شدند که روند رسیدگی به پرونده قانونی نبوده است، گفت: من پرونده را مطالعه کردم بازپرس، مواد قانونی را در این پرونده رعایت کرد.