دستور رییس دستگاه قضایی برای حل مشکل شرکت آرد داران در جریان سفر به استان البرز سبب بازگشت تولید به این واحد تولیدی و قرار گرفتن آن در مسیر جهش تولید شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، ۱۲ دی ماه سال گذشته بود که آیت الله رییسی ، رییس قوه قضاییه در ادامه سفر‌های استانی خود به استان البرز سفر کرده بود.

پورزارع، مدیرعامل شرکت آرد داران در جریان سفر ریاست قوه قضاییه به این استان و در دیدار با رییس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات تامین گندم مورد نیاز برای تولید گفته بود: عکس‌هایی را دارم که بار به کارخانه آمده و ۲۷ تن گندم آمده که در آن شش تن خاک است. کشاورزی ما دارد نابود می‌شود و من این را از طرف صنعت آرد و ماکارونی کشور می‌گویم.

دستور رییس عدلیه برای حل مشکل شرکت آرد داران

رییس قوه قضاییه نیز در واکنش به اظهارات مدیرعامل شرکت آرد داران گفت: گندم مورد نیاز را آقای استاندار می‌دهد و آن شبکه ناسالم را هم سازمان بازرسی تا حصول نتیجه پیگیری میکند

حل مشکل شرکت آرد داران پس از گذشت هشت ماه

اکنون پس از گذشت هشت ماه از سفر استانی رییس عدلیه به استان البرز و دستور وی برای پیگیری مشکل این واحد تولیدی، تولید در شرکت آرد داران از سرگرفته شده و روز‌های خوش به این واحد تولیدی که تا مرز تعدیل نیرو رفته بود، بازگشت.

پورزارع، مدیرعامل شرکت آرد داران با تشریح مشکل این واحد تولیدی بیان کرد: استان البرز و ساوجبلاغ قطب تولید ماکارونی دنیاست. داستان ما از آن جا شروع شد که از زمانی که اینجا را دست گرفتیم با معضلی رو به رو شدیم و دیدیم که بار گندم و مواد اولیه‌ای که برای ما می‌آید به دلایل خیلی مشخصی آن خلوص را ندارد و این باعث می‌شد که محصولی که تولید می‌کنیم آن کیفیت را نداشته باشد و دچار ضرر و زیان شویم و مشکل ما خیلی حاد شد.

مدیرعامل شرکت آرد داران در ادامه گفت: چهار یا پنج روز کار می‌کردیم و همه بچه‌ها بیکار بودند؛ باید تعدیل نیرو می‌کردم.

وی افزود: از ریاست قوه قضاییه وقت گرفتیم و خدمت وی رسیدیم و رییس قوه قضاییه به شخصه دستور داد و شخصا به این مساله ورود کرد.

پورزارع اظهار کرد: بعد از ورود رییس قوه قضاییه به این قسمت، خون جدیدی در کالبد ما و صنایع ماکارونی وارد شد و الان که دارم با شما صحبت می‌کنم کارخانه ۲۴ ساعته در حال کار است و نیرو گرفتم و نیرو‌های قبلی را نیز تعدیل نکردم.

مدیرعامل شرکت آرد داران گفت: سال، سال جهش تولید است و جهش ما از همان جا شروع شد و برای اولین بار در کشور توانستیم طرح خرید توافقی گندم را با مجوز کشاورزی آغاز کنیم و به صورت مستقیم از کشاورزان و به صورت توافقی و با قیمت بالاتر از قیمت پیشنهادی دولت، خرید تضمینی گندم را انجام دادیم.

وی افزود: حدود چهار هزار و ۸۰۰ کشاورز به صورت مستقیم محصول خود را به ما فروختند و پول آن را نیز مستقیم دریافت کردند و سفره آن‌ها نیز رنگین شد.

خون جدیدی که با حمایت رییس قوه قضاییه در شرکت آرد داران جاری شد

پورزارع تصریح کرد: انرژی که رییس قوه قضاییه به ما داد و حمایت معنوی وی باعث شد خون جدیدی به شرکت بیاید و هیات مدیره شرکت تمامی عزم خود را جزم کرده اند و تمامی تکنیک را گذاشتیم.

وی بیان کرد: خودم به شخصه از طرف آن چهار هزار و ۸۰۰ کشاورزی هم که در این طرح به واسطه این حمایت شرکت کردند، از ریاست قوه قضاییه و دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

تشریح مشکل شرکت آرد داران از زبان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان البرز

اعظمی، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: شرح مشکل به این صورت بود که این شرکت، شرکتی است که گندم را تهیه و تبدیل به آرد می‌کند و قسمتی را در شبکه توزیع پخش می‌کند و قسمتی را هم در کارخانه‌ای که دارند، تبدیل به محصول نهایی می‌شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد: دو مشکل مطرح شده بود؛ مشکل اول در خصوص این بود که اساسا آن سهمیه گندمی که داده می‌شود، کفاف تولید داخل خودشان را هم نمی‌داد؛ یعنی عملا آن کارخانه نمی‌توانست با ظرفیت کامل خود کار کند.

وی تصریح کرد: مشکل دوم این بود که گندمی که به کارخانه داده می‌شد، کیفیت لازم را نداشت.

اعظمی عنوان کرد: ریاست قوه قضاییه اولین رییس قوه قضاییه بود که به استان البرز سفر کرد. از زمان تشکیل استان البرز تا دی ماه پارسال هیچ رییس قوه‌ای سفر رسمی به استان البرز نداشت؛ اما رییس قوه قضاییه تشریف آورد و تاکید ویژه‌ای در خصوص حمایت از تولید، فعالان اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی داشتند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: جلسه‌ای با حضور نمایندگان برخی از نهاد‌های متولی اقتصاد و همچنین اصناف و بنگاه‌های اقتصادی تشکیل شد و مشکلاتی را در آنجا مطرح کردند که این مشکلات هم با دستور شخص رییس قوه قضاییه پیگیری شد و کمیته ویژه‌ای در دادگستری استان البرز برای پیگیری مصوبات سفر تشکیل شد و یکی از مصوبات این سفر در خصوص مشکلاتی که یکی از شرکت‌ها تحت عنوان آرد داران داشت، بود.

امیدی که زنده شد

ورود به هنگام دستگاه قضایی برای حل مشکل شرکت آرد داران سبب شد تا تولید بار دیگر در این واحد تولیدی رونق گیرد و در مسیر جهش قدم بگذارد. از طرفی این ورود به هنگام، سبب زنده شدن امید در دل کارگران در معرض تعدیل و مسئولان این واحد تولیدی شد و این همان موضوعی بود که رییس قوه قضاییه در جریان سفر استانی البرز در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان البرز به آن اشاره کرده بود و گفته بود: وظیفه ما این است که نگذاریم کسی ناامید شود. اگر من و شما کار مضاعف کردیم و گره از کار‌ها باز کردیم این امید افزون خواهد شد؛ اما اگر خدایی نکرده یک بار، دو بار و سه بار آمدند و دیدند که کار نشد می‌گویند خبری نیست؛ لذا به همکاران تاکید می‌کنم اگر مردم در این امیدی که پیدا کرده اند با یک ناامیدی مواجه شوند این گناهی نابخشودنی است.