سال تحصیلی جدید در پاندمی کرونا و دو هفته زودتر از فرارسیدن ماه مهر آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، زنگ آغاز سال تحصیلی در نیمه دوم شهریور و دو هفته زودتر از رویه سال‌های گذشته با اعلام رئیس‌جمهور و توسط وزیر آموزش و پرورش به صدا در آمد. دانش‌آموزان، امروز در شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که کرونا موجب شد، سال تحصیلی گذشته با تعطیلات متعددی مواجه شود و سال تحصیلی جدید نیز دو هفته زودتر آغاز شود.

امسال بنا بر گفته وزیر آموزش و پرورش ، آغاز سال تحصیلی در تمام مناطق سفید، زرد و قرمز به یک شکل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اصل آموزش حضوری از امروز آغاز شد؛ آموزش‌های حضوری، تلویزیونی و مجازی از روش‌های آموزشی است که امسال به طور توأمان ارائه می‌شود.

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در تاریخ 27 دی ماه سال 90 تصویب شد، ضمن تأکید بر ضرورت تحقق اهداف تعلیم و تربیت، صیانت از برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس و پاسداشت مناسبت ها و رویدادهای ملی ـ اسلامی، نواختن زنگ سراسری مناسبت های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شد.

طبق این مصوبه مقرر شده است در طول سال تحصیلی فقط 3 زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در 3 مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش آموز و استکبار ستیزی (13 آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (12 بهمن) نواخته شود.

بر این اساس امروز زنگ ایثار و شهادت نیز همزمان با زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس کشور نواخته شد.