مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد دریافت وجه به جز در مدارس غیردولتی، شاهد و سمپاد غیر قانونی است.

به گزارش مرور نیوز، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با حضور در شبکه خبر گفت: سیاست آموزش و پرورش در قبال دریافت وجه از سوی والدین تغییر نکرده است. بر اساس آئین نامه اجرایی مدارس، دریافت هر گونه وجه ممنوع است، به جز در مدارس غیردولتی، شاهد و سمپاد که هزینه مشخص برای آنها تعیین شده است. مدارس دولتی ما نباید هیچ گونه وجهی را از اولیا دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر مدرسه ‌ای در این زمینه اقدام کرده است اولیا می‌توانند بر اساس دستورالعملی که ما در تابستان اعلام کردیم به پرتال آموزش و پرورش در قسمت ثبت شکایات مراجعه کرده و این تخلف مدرسه را به اطلاع ما برسانند تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم. والدین بعد از ثبت شکایت یک کد دریافت می‌کنند و بعد از آن می‌توانند پاسخ را دریافت کنند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در ثبت شکایت باید هویت فرد شاکی مشخص باشد اما در گزارش‌های مردمی هویت شخص شاکی مشخص نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ما فرم‌هایی داریم که در آن تاکید شده، مدارس نباید مبلغی را از والدین دریافت کنند، اولیا نیز باید این فرم‌ها را پر کنند تا ما گزارش را کسب کنیم.