طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز باران مهمان استان های شمالی و تهران، البرز، قزوین و ارتفاعات زاگرس مرکزی می شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درخصوص وضعیت جوی استان های کشور بیان کرد: امروز (۱۷ شهریور) در شمال استان آذربایجان شرقی و برخی نقاط استان اردبیل، سواحل غربی دریای خزر، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین و ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۱۸ شهریور) نیز در برخی نقاط سواحل دریای خزر، برخی مناطق استان اردبیل، ارتفاعات رشته کوه البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۹، ۲۰ و ۲۱ شهریور) در برخی نقاط شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: از فردا تا آخر هفته دمای هوا در نوار شمالی کاهش می‌یابد و حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خنک‌تر می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ شهریور) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۹ شهریور) نیز صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.