معاون شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت کار ما است، تاکید کرد: حوزه حمل و نقل عمومی در شهرداری مشکل تامین اعتبار ندارد.

به گزارش مرور نیوز، ناصر امانی گفت: بررسی نحوه تخصیص اعتبارات در کمیسیون بودجه نشان می دهد همیشه حمل و نقل بالای 120 درصد تخصیص دارد به طوری که طی چند سال گذشته  اگر شهرداری تهران در این خصوص بدینگونه و با اولویت اقدام نمی نمود مترو تا این اندازه پیشرفت نمی کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری با اعتبارات خود خطوط مترو را راه اندازی می کند، افزود: این در حالی است که قانون به دولت در این زمینه مسئولیت  داده است و امکانپذیر نیست که دولت در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران از خود سلب مسئولیت کند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران با همه ظرفیت، کار ساخت و ساز خطوط شش و هفت مترو را دنبال می کند و امیدواریم در زمانبندی تعیین شده به مردم تهران تحویل دهیم.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم تکمیل و راه اندازی این دو خط به دسترسی راحت تر مردم به وسایل حمل و نقل عمومی و پاک کمک شایانی می کند و تاثیر خود را بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز به همراه دارد.

به گفته معاون شهردار تهران، دولت در لایحه درآمدهای پایدار جدیدی که تنظیم کرده است هم سهم 50 درصدی برای کمک به تامین هزینه های مرتبط با حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را در نظر گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، امانی اذعان کرد: ممکن است دولت اعلام کند در حال حاضر توان مالی برای پرداخت کمک ندارد که تا الان این گونه بوده است و ممکن است در اولویت ها و تخصیص بودجه های عمرانی بحث حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران را به هر دلیلی در اولویت قرار ندهد.