رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز طرح نذر آب۳ در سیستان و بلوچستان به همت این جمعیت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، کریم همتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از روند اجرای طرح "نذر آب۳" از افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال در هفته جاری خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر طرح راه اندازی خانه‌های هلال را با تایید ریاست جمهوری آغاز کرده است.

وی افزود: هلال احمر سه هولدینگ بزرگ از جمله شرکت نوید با ۲۴ فروند بالگرد و ۱۰۰ خلبان، شرکت سرمایه‌گذاری هلال در حوزه های دامپروری و ساختمانی و نیز سازمان تدارکات پزشکی را دارد و فعالیت ها طوری پیش رفته که به تازگی وارد تالار شیشه‌ای بورس شده‌ایم. کشت و صنعت هلال نیشابور یکی از شرکت های جمعیت است که وارد تالار بورس شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در کشورهای آفریقایی مراکز دارویی دارد که از تولیدات داخلی خود در این مراکز استفاده می‌کنیم، بنابراین ما در بحث بازاریابی این تولیدات مشکلی نداریم و تولیدات روز به روز در حال افزایش است.

همتی تاکید کرد: ما به مردم سیستان و بلوچستان قول می‌دهیم که همکاران و متخصصان دارویی هلال احمر، هفته آینده به سیستان و بلوچستان سفر می کنند و برای رفع مشکلات دارویی مردم استان، برنامه ریزی می کنند.

هاشمی شهری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این دیدار اظهار کرد: همکاری میان دانشگاه و هلال‌احمر همواره در بحران‌ها خودش را نشان داده است. ما از سال ۱۳۹۷ پیگیر راه‌اندازی کارخانه دارویی در سیستان و بلوچستان بودیم که به تازگی با آن موافقت شده است. از جمله مزایای آن، اشتغال زایی، رقابت در بازار بزرگ جهانی و تامین نیاز داخلی در زمینه دارو است.

هاشمی شهری افزود: راه توسعه کشور پژوهش و گسترش فناوری است. ما نزدیک ۱۴ هزار متر فضا در اختیار مراکز رشد و فن آوری قرار دادیم و امیدواریم از ظرفیت‌های هلال احمر برای توسعه این مراکز استفاده کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان، فعالیت‌های مشترکی در زمینه تولیدات دارویی انجام شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی به منظور بازدید از اجرای طرح نذر آب 3 در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان و نحوه خدمت رسانی به مردم، به این استان سفر کرد.

در این سفر 2 روزه، دکتر همتی از اجرای طرح نذر آب ۳ در مناطق محروم استان بازدید و در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه اهل تسنن و تشیع، بازدید از پایگاه‌های امدادی، دیدار با استاندار از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان سیستان و بلوچستان است.

در این سفر، دکتر محمد نصیری - رئیس سازمان داوطلبان، دکتر روح اله استاک - سرپرست کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی و نیز دکتر سعید مهرزادی - مشاور اجرایی رئیس جمعیت هلال احمر، دکتر همتی را همراهی می کنند.

‌امسال برای سومین سال متوالی طرح ‎نذر آب  توسط ‎جمعیت هلال احمر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان از نیمه شهریور تا هفته اول مهر اجرایی خواهد شد. در این طرح، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.