کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر از تلاش این جمعیت جهت رفع محرومیت‌زدایی در مناطق دچار خشکسالی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، کریم همتی در ادامه برنامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از روند اجرای طرح نذر آب ۳، در جلسه شورای معاونین هلال احمر استان حضور یافت و در ادامه نیز با فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

همتی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موضوع روابط عمومی و فعالیت این حوزه آنچنان مهم است که اگر به اندازه ۲ تا سه معاونت به آن رسیدگی کنیم باز هم کم است.

تلاش هلال‌احمر برای محرومیت‌زدایی در مناطق دچار خشکسالی

وی با اشاره به حضور در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان و اجرای طرح "نذر آب۳"، تاکید کرد: توجه به رفع مشکل فرهنگی در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است. هلال احمر با توجه به وظیفه و رسالت ذاتی خود، برای خدمت به مردم این استان و رفع مشکلات آنها تلاش می کند. به همین دلیل، خیرین و همکاران ما در هلال احمر استان تهران تلاش بسیاری برای بهتر شدن اوضاع زندگی در مناطق محروم شهرستان خاش استان داشته اند.

کمک ۱۰ میلیون فرانکی به هلال احمر ایران برای کنترل بیماری کرونا

همتی افزود: ۴۰۰ میلیون فرانک از سوی جمعیت های ملی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان در نظر گرفته شده که از این میزان، ۱۰ میلیون فرانک به ایران اختصاص یافته است و به زودی در اختیار هلال احمر ایران قرار می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه مشکلات و انتظارات جوانان و امدادگران به حق است، چراکه کم و کاستی هایی به وجود آمده است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم همراهی جوانان و امدادگران را حفظ کنیم، موضوع کمبود نیروها و ریزش آنها، بسیار جدی است که با همفکری صاحبان اندیشه باید این مشکل را برطرف کرد.

کمک به نوسازی ناوگان امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان

همتی در پایان این جلسه و بنا بر درخواست معاون امداد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، از اختصاص سه دستگاه خودروی کامیونت، ۲ قایق و یک تریلر به این جمعیت خبر داد.

دیدار با فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: ما خواهان همکاری خوب با قرارگاه قدس جهت حل مشکلات مردم خصوصا محرومان هستیم.

همتی افزود: هم جمعیت هلال احمر و هم قرارگاه قدس ظرفیت‌های بالایی برای خدمت به مردم دارند و همکاری متقابل این ظرفیت‌ها را مضاعف خواهد کرد. ما از ظرفیت‌های خیرین و داوطلبان برای رفع محرومیت‌های مردم براساس فلسفه و حس انسان‌دوستی که از ارکان مهم شکل گیری جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ است، استفاده می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: علاوه بر کمک‌های انسان دوستانه، ضرورت دارد که جمعیت هلال احمر و قرارگاه قدس در موضوع فرهنگ‌سازی و تاب آوری اجتماعی خصوصا در مناطق محروم ورود کنند. آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی و آموزش‌های همگانی از جمله موارد مهمی است که نیاز است با هم افزایی جمعیت هلال احمر و قرارگاه قدس دنبال کنیم.

سردار کرمی نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه همتی افزود: این تفکر اساسی که از ظرفیت‌های یکدیگر برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم، تفکری درست و جهادی بوده چراکه جزیره ای عمل کردن هیچگاه جواب نداده است. توجه به فرهنگ و تعریف پیوست فرهنگی برای همه اقدامات ضرورت اساسی است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور افزود: زیرساخت‌های خوبی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است، اما برای بهره برداری درست، نیاز به فرهنگ سازی مناسب داریم. هم مرزی با پاکستان، بندر چابهار و سواحل مکران از جمله ظرفیت‌های خوب این استان است.

سردار کرمی افزود: جمعیت هلال احمر ورود بسیار خوبی در رفع مشکلات مردم مناطق محروم داشته است و همه ما تلاشمان کارآمدی نظام اسلامی است. سپاه آمادگی دارد دوشادوش جمعیت هلال احمر برای مرتفع ساختن مشکلات و کارهای ماندگار فرهنگی گام بردارد.

وی گفت: وجود حاشیه نشینی در زاهدان یک معضل بوده که لازم است با برنامه ریزی مناسب، این معضلات را با ریشه یابی درست و فرهنگ سازی و اشتغال آفرینی، حل کنیم. اگر جمعیت هلال احمر و سپاه با کمک نهادهای آموزشی بتوانند در این راه قدم بردارند بسیاری از معضلات حل خواهد شد.