علی باقری کنی عضو شورای عالی قضایی بیان کرد بحران کرونا در زندان ها به خوبی مدیریت شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر بر ضرورت هم افزایی و همکاری در زمینه بیان دستاوردهای حقوق بشری در نظام قضایی ایران تاکید کرد و افزود: ظرفیت های فراوانی برای همکاری وجود دارد براین اساس باید به گونه ای عمل کنیم که برغم تلاش دشمنان و به واسطه تلاش های انجام شده در زندان نیز حقانیت نظام را تبلیغ کنیم.

وی با طرح دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رعایت حقوق شهروندی زندانیان گفت: دیدگاه‌های بزرگان ما در زمینه حقوق بشر و توجه به زندانیان از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر مترقی‌تر است.

عضو شورای عالی قضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان نظام و انقلاب تلاش گسترده ای برای القای فضای منفی از زندان ها دارند اما به لطف الهی و با کار جهادی کارکنان شاهد بودیم که حتی بحران کرونا نیز در زندان ها به خوبی مدیریت شد.

دستاوردهای زندان‌ها در زمینه حقوق بشری باید به دنیا ارائه شود

علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر نیز گفت: دستاوردهای زندان ها در زمینه رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات مختلف به زندانیان را باید به نحو شایسته و استفاده از ظرفیت های رسانه به جهانیان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: به موازات ارائه دستاوردها می توان از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده کرد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم تدوین سندهای بین المللی در زمینه معرفی و ارائه موفقیت‌ها و دستاوردهایمان به سایر کشورهاست.

باقری کنی افزود: ارائه الگوی خوب به عنوان کشوری اسلامی و پیشقراول استقرار حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) وظیفه همه ماست.