مهدی محمودی از ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدرک معتبر در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این باره اعلام کرد: ثبت نام از دانش آموزان پناهنده مهاجر و اتباع خارجی دارای مدرک معتبر انجام شده و این افراد در مدارس آموزش و پرورش سطح کشور ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن وزارت کشور تمامی تلاش خود را جهت ثبت نام از دانش آموزانی که در سنوات گذشته بر اساس دستور مقام معظم رهبری در مدارس ثبت نام شدند،  معمول داشته و نسبت به تمدید برگ حمایت تحصیلی تمامی افرادی که دارای کارنامه تحصیلی بوده اند، اقدام کرده است، همچنین درخصوص ثبت نام قطعی فرزندان کلاس اولی های خانواده های دانش آموزان مذکور نیز، هماهنگی های لازم انجام شده است.

محمودی تصریح کرد: برای اینکه هیچ یک از این افراد از تحصیل محروم نگردند، تاکنون دو نوبت طرح دانش آموزی نیز تمدید شده است که همچنان مراجعه برخی از افراد باقیمانده ادامه دارد.

وی درهمین راستا خاطرنشان کرد: این افراد می توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه به دفاتر خدمات اتباع خارجی در استانها مراجعه و ثبت نام کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت کشور، محمودی خاطر نشان کرد: البته تا زمانیکه آموزش و پرورش آمادگی داشته باشد ودر صورت ضرورت،  این فرآیند برای اتباع دارای مدارک معتبر ادامه خواهد یافت و جای هیچگونه نگرانی برای خانواده ها و دانش آموزان وجود ندارد.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین اشاره کرد: در سال جاری به جهت ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت هایی که در تردد خصوصا در رابطه با ترددهای بین کشوری بوجود آمده است، مقرر گردید تا ازهرگونه ارائه خدمات به متردین مرزی و افراد غیرمجاز جلوگیری شود؛ به همین دلیل در راستای جلوگیری از جابجایی این افراد، هیچ ثبت نامی از افراد جدید غیر مجاز در کشور، انجام نمی شود.