فرمانده نیروی انتظامی گفت: در راستای تسهیل، تسریع و دقت در خدمات انتظامی فرآیند تحقق هوشمندسازی پلیس را طی یک برنامه مدون سه ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ دنبال می‌کنیم و معتقدم که هوشمندسازی پلیس تأثیر مستقیم و مؤثری در امنیت و ارتقا آن در کشور خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در گردهمایی سراسری فرماندهان، رؤسا و معاونان ناجا با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش گفت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان مظلوم نیروی انتظامی و همچنین سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با خیر مقدم به ریاست محترم قوه قضائیه، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به برگزاری این گردهمایی بیان داشت: جمع حاضر فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروی انتظامی هستند که در دومین نشست فصلی سال جاری گرد هم جمع شده‌اند البته در خدمت فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور، رؤسای محترم سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، فرماندهان مرزبانی و یگان‌های ویژه نیز به صورت ویدئو کنفرانسی هستیم.

سردار اشتری به تشریح هدف از برگزاری دومین نشست فصلی فرماندهان، رؤسا و معاونان ناجا پرداخت و افزود: مروری بر اقدامات انجام شده و آمادگی بیش از پیش برای مأموریت‌های آینده محور اصلی این نشست است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی، ادامه داد: نیروهای پلیس به دلیل مسئولیتی که دارند، در اقصی نقاط کشور به صورت شبانه روزی فعالیت و حضور دارند و به حمدالله و با لطف و عنایت الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اجرای مأموریت‌ها توفیقات خوبی را داشته‌اند.

وی با اشاره به مأموریت‌های سال گذشته ناجا و فعالیت‌های پلیس از ابتدای سال تاکنون یادآور شد: به لطف خداوند و با ایثارگری همکارانم در اقصی نقاط کشور، اقدامات مطلوبی در کارنامه نیروی عظیم انتظامی ثبت شده که مورد رضایت مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

سردار اشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، علاوه بر انجام مأموریت‌های ذاتی و قانونی، به کمک مسئولان بهداشت و درمان کشور و مردم در راستای پیشگیری از این ویروس منحوس آمدیم که ان شاء الله گزارشات مکتوب را در حوزه اقدامات ناجا در مقابله با شیوع ویروس کرونا محضرتان تقدیم خواهیم کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مجموعه بهداشتی و درمانی کشور، تاکید کرد: این آمادگی را داریم که تا رفع ویروس منحوس کرونا در خدمت متولیان بهداشت و درمان کشور باشیم.

* پلیس باید بر محیط اشراف کامل داشته باشد

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویت‌های مأموریت پلیس در سال جاری پرداخت و افزود: ارتقا و توسعه اشراف اطلاعاتی (تسلط اطلاعاتی) بر حوزه‌های مأموریتی ناجا و یکپارچه سازی بانک‌های اطلاعاتی یکی از محوری ترین اولویت‌های مأموریتی ناجا در سال جاری است؛ بر همین اساس پلیس باید بر محیط اشراف کامل داشته باشد و معتقدم که با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم نظم و انضباط را در کشور ارتقا دهیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور؛ توسعه و ارتقا کیفی و کمی خدمات انتظامی با تاکید بر تحول همه جانبه و تعالی رفتار کارکنان به ویژه در حوزه کلانتری‌ها را نیز اولویت دیگری از اولویت‌ها بر شمرد و افزود: تشدید اقدامات مقابله‌ای و مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، ارز و … از دیگر موارد مهم کاری ما است که خوشبختانه در این عرصه به توفیقات مطلوبی دست یافته‌ایم.

فرمانده ناجا از کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: باید بگویم بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی حاصل می‌شود و ما در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شهید می‌دهیم و نیروهایمان تا پای جان پیش می‌روند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: مبارزه همه جانبه و مؤثر با جرایم به عنف با تاکید بر سرقت، مفاسد اقتصادی و مالی از دیگر اولویت‌هایمان است که در این زمینه با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی ناجا توفیقات خوبی داشته‌ایم که حضرت عالی (خطاب به آیت الله رئیسی) در یکی از همایش‌های مرتبط با امنیت اقتصادی ناجا تشریف آوردید و در اینجا گزارشی از اقدامات را ارائه کرده‌ایم البته ما با هماهنگی کامل با قوه قضائیه اقدامات خوبی در شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی صورت داده‌ایم و این روند تداوم خواهد داشت.

* اجازه جولان به اراذل و اوباش نخواهیم داد

سردار اشتری با اشاره به تشدید اقدامات مقابله‌ای با اراذل و اوباش، خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستانی‌ها در سراسر کشور با افرادی که مخل نظم، امنیت و آرامش هستند نیز به شدت برخورد می‌شود و اجازه جولان به اراذل و اوباش نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحول همه جانبه و تحقق پلیس هوشمند مبنی بر سامانه‌های نوین را از اولویت‌ها معرفی و مطرح کرد: در مبارزه با جرایم سایبری نیز به عنوان یک اولویت مصمم هستیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، هوشمندسازی پلیس را از دیگر برنامه‌های اولویت دار دانست و افزود: در راستای تسهیل، تسریع و دقت در خدمات انتظامی فرآیند تحقق هوشمندسازی پلیس را طی یک برنامه مدون سه ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ دنبال می‌کنیم و معتقدم که هوشمندسازی پلیس تأثیر مستقیم و مؤثری در امنیت و ارتقا آن در کشور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فرصت را مغتنم شمرده و از حمایت‌های برادرانه و بزرگوارانه حضرت عالی و قوه قضائیه از پرسنل خدوم انتظامی در سراسر کشور قدردانی می‌کنم زیرا همواره شاهد حمایت‌های قضائی از کارکنان خدوم و ایثارگر نیروی انتظامی در سراسر کشور هستیم و با توجه به رویکرد انقلابی و جهادی شما، این روند افزایش یافته و باعث بارقه امید در همکاران و مردم شده است.

*نیازمند حمایت ‌های بیشتر قضائی هستیم 

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به دلیل کثرت و تنوع مأموریت‌ها نیازمند حمایت‌های بیشتر قضائی هستیم و در مواردی چون آئین دادرسی کیفری، قانون به کار گیری سلاح و … مشکلاتی داریم که ان شاء الله با عنایت حضرت عالی و حمایت‌های قضائی این موانع نیز مرتفع می‌شود و همکارانم با روحیه ایثارگری و انقلابی مضاعف برای ارائه خدمات روزافزون تلاش کنند.